همشهری‌آنلاین: روانشناسی خانواده موفق عنوان کتابی است از فلیپ مک‌گراو یا همان دکتر فیل که با ترجمه محمد مهدی شریعت باقری از سوی انتشارات دانژه به بازار کتاب عرضه شده است

به گزارش همشهری آنلاین مهمترین ویژگی‌ کتاب در ارائه ارائه‌ راهبردها و مطالب ملموس و کاربردی است که هر درمانگر و خانواده‌ای به آن نیاز دارد.

پنج عامل مطرح شده در داشتن خانواده‌ای موفق و ذکر سبک‌های مختلف فرزندپروری، همراه با راهبردهای کنار‌آمدن با فرزندان و تکنیک‌های تغییر و اصلاح رفتار از دیگر ویژگی‌های کتاب «روانشناسی خانواده موفق» به شمار می‌رود.

کتاب علاوه بر آنکه به کار عموم علاقه مندان به مباحث خانواده و روانشناسی خانواده می‌آید و در مشکلات آنها گره‌گشایی می‌کند، تکنیک‌های جالب توجهی را هم برای رفع نابسامانی  و آشفتگی در خانواده‌های نابسامان در اختیار متخصصان این رشته ، به خصوص رشته مشاوره و راهنمایی قرار می‌دهد.

کتاب البته از دید یک روانشناس نامدار در جامعه‌ای غربی نگاشته شده است و طبیعی است ، که برخی مباحث آن با آنچه که در قرهنگ خانواده‌های ایرانی روی می دهد تفاوت‌هایی داشته باشد،( مثل طلاق‌های فراوانی که در آن جوامع وجود دارد و امری عادی در فرهنگ غربی شمرده می‌شود) اما به نظر می‌رسد تکنیک‌های به کار رفته ونیز نگاه بنیادی وکلی مولف به خانواده و خوشبینی‌ای که وی در مقدمه کتاب از آن یاد می‌کند، با فرهنگ خانواده‌های ایرانی هم سازگاری و مرافقت داشته باشد.

علاوه بر یک نوشته کوتاه از دکتر غلامعلی افروز( استاد و روانشناس نامی دانشگاه تهران)، پیشگفتار مترجم و مولف هم در ابتدای کتاب آمده است.

کتاب«روانشناسی خانواده موفق» در دو بخش و 13 فصل تدوین شده است.
در بخش اول بحث تشکیل خانواده موفق مطرح شده و بحث‌هایی چون اهمیت خانواده، راهبردهای ویژه برای خانواده‌های طلاق و مختلط،پنج عامل برای داشتن یک خانواده موفق، میراث خانوادگی شما، سبک فرزندپروری شما و توانمندی مورد بررسی قرار می گیرد.
در بخش دوم که عنوان «هفت ابزار برای فرزندپروری هدفمند» را بر خود دارد مباحثی چون فرزند پروری با هدف، با شفافیت، با گفت وگو و مذاکره، با استفاده از تقویت، تغییر، با هماهنگی، از طریق الگودهی.

ارائه واژه‌نامه‌ای مختصر و نیز فهرست منابع از دیگر ویژگی‌های کتاب به شمار می‌رود.

انتشارات دانژه پیش از این کتاب خود آموزفنون ونظریه‌های مشاوره را به بازار کتاب عرضه کرده بود.[چاپ تازه کتاب خود آموز فنون و نظریه‌های مشاوره]

روانشناسی خانواده موفق:نویسنده:فیلیپ مک‌گراو(دکتر فیل)، مترجم:محمد مهدی شریعت باقری/ناشر:انتشارات دانژه؛چاپ اول 1388/ قطع وزیری/قیمت:8500 تومان،480 صفحه

کد خبر 86207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز