همشهری آنلاین: خاطرات همسر ارنستو چه‌ گوارا به بازار کتاب عرضه شده است.

خاطرات هیلدا گادئا، همسر ارنستو چه‌ گوارا، مبارز نامدار بولیوایی و همرزم فیدل کاسترو با ترجمه کیوان سپانلو از سوی انتشارات مازیار به بازار کتاب عرضه شده است.

به گزارش همشهری آنلاین این کتاب که یک سال بعد از انتشار در غرب در داخل کشور برگردان فارسی و منتشر می‌شود،‌ ضمن بیان فصل‌هایی از خاطرات نویسنده که همسر چه‌گوآرا بوده و از وی فرزندی هم دارد، به خاطرات و مبارزات گادئا هم پرداخته شده است و نشان می‌دهد که همسر چه گوآرا خود، مبارزی تمام عیار بوده است و درک دقیق وکاملی از جریانات سیاسی وا جتماعی و فرهنگی زمان خود داشته است.

کتاب که عنوان فرعی «چهره یک انقلابی» را هم با خود دارد، با توصیفی زنده، ‌صمیمانه و سانسور نشده، داستان زندگی چه‌گوآرا را از جایی آغاز می‌کند که در کتاب یادداشت‌های موتورسوار به پایان رسید و خواننده را از طریق نخستین ازدواج وا با هیلدا گادئا می‌گذراند و به تحول خارق‌العاده‌ی او از ماجراجویی کولی وار به انقلابی مارکسیست می‌رساند.

متن کتاب، جذاب و لذت بخش است و به گفته جان لی اندرسن، نویسنده زندگی‌نامه چه گوارا اطلاعات مفیدی را در اختیار خواننده علاقه مند به دانستن بیشتر درباره چه‌گوآرا، قرار می‌دهد.

به اعتقاد یکی دیگر از نویسندگان و پژوهشگران زندگی «چه» نگاه گادئا به گوشه‌های ژرف  پندار و کردار چه‌گوارا و برادران کاسترو به هنگام مهاجرت در اواسط دهه 1950، از ارزش و اهمیت تاریخی بسیاری برخوردار است.

کتاب ضمن ارائه روزشمار و پیش گفتاری از گائدا به ارائه لحظه به لحظه خاطرات مولف با چه گوارا و توضیح و تشریح وضعیت سیاسی و اجتماعی آن دوران می‌پردازد.

ارائه تصاویری تقریبا منتشر نشده از چه گوآرا وهمسر و فرزندشان از جمله ویژگی‌های دیگر این کتاب به شمار می‌رود.[کتاب 2000 صفحه‌ای درباره زندگی کاسترو]

زندگی من با چه‌گوآرا؛ چهره یک انقلابی: نویسنده: هیلدا گادئا. مترجم: کیوان سپانلو. ناشر: انتشارات مازیار؛چاپ اول: بهار 1388. قطع رقعی. قیمت 4500 تومان،286 صفحه.

کد خبر 85762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز