همشهری آنلاین: برخی از نمایندگان کنگره آمریکا طرحی را برای اعمال تحرم‌های جدید علیه تهران از جمله بانک مرکزی ایران آماده کرده‌اند

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نمایندگان طرحی ارائه کرده ‌اند که از اوباما می ‌خواهد تحریم‌های جدیدی علیه ایران، از جمله بانک مرکزی وضع کند.

بر اساس این گزارش، برخی نمایندگان کنگره آمریکا، فشار خود بر باراک اوباما را افزایش دادند تا در صورتی ‌که تهران تا اواخر سال جاری میلادی (۲۰۰۹) برنامه‌‌های هسته‌‌ای خود را متوقف نکند، تحریم‌های اقتصادی شدیدتری بر ضد ایران وضع کند.

"جان کیل" و "جان مک ‌کین" از سناتورهای جمهوریخواه، به همراه "جوزف لیبرمن" سناتور مستقل و "اون بای" سناتور دموکرات، از اوباما خواسته‌‌اند، در صورتی‌ که راهکارهای دیپلماتیک به بن ‌بست برسند، بانک مرکزی جمهوری اسلامی را تحریم کند.

سناتور کیل دراین زمینه مدعی شد: "اگر بپذیریم که گفتگو با تهران راهگشا است، نباید زمان را از دست داد. هر روزی که می‌‌گذرد فرصتی‌ است که ایران از آن برای تکمیل سلاحهای اتمی و انباشت مواد اولیه ساخت تسلیحات هسته‌ای استفاده می ‌کند."

طرح یادشده که اصلاحیه‌ای بر بودجه‌ سالانه‌ دفاعی ایالات متحده است، تهران را به تحریم‌های اقتصادی شدیدتری از سوی آمریکا تهدید می‌کند ،این تحریمها در صورتی لغو می‌شوند که شورای امنیت اقدامات سخت گیرانه‌تری را علیه تهران به تصویب برساند.

کد خبر 85949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز