شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سنای آمریکا با تصویب یک طرح، 55 میلیون دلار دیگر برای کمک به مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران اختصاص داد.

گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه حاکیست، دولت آمریکا افزون بر این مبلغ، سالانه 75 میلیون دلار برای زمینه سازی و حمایت از اقدامات مخالفان جمهوری اسلامی ایران در اختیار گروه‌های مورد نظر واشنگتن در ایران و خارج از ایران قرار می‌‌دهد.

خبرگزاری فرانسه می افزاید: این طرح، افزون بر مقابله با سانسور سایت‌های غیرمجاز، ارسال برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی ضد ایرانی را تقویت می‌‌کند.

بر اساس این طرح، سی میلیون دلار برای کمک به صدای آمریکا و رادیو فردا اختصاص داده شده است.  این مبلغ، افزون بر بودجه سالانه این دو سازمان رسانه‌ای است.

بیست و پنج میلیون دلار هم به صندوقی واریز خواهد شد تا هم برای پیدا کردن راه‌های مقابله با فیلترینگ سایت‌های غیر مجاز در ایران و هم برای کمک به آنچه آمریکا آن را مقابله با نقض حقوق بشر می‌خواند، هزینه شود.

این طرح را جان مک کین و لیندزی گراهام، سناتورهای جمهوریخواه، تد کافمن و رابرت کیسی، سناتورهای دمکرات و جو لیبرمن، سناتور مستقل به سنا ارائه داده بودند.

پیش‌نویس این طرح دو هفته پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران ارائه شد.

کد خبر 86213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز