پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۱
۰ نفر

علیرضا رستگار: فصل تابستان فصل رونق ورزش‌های آبی است و گرمای تابستانه در همه جای دنیا میل به آب زدن را بیشتر از تفریح‌های دیگر به دل جماعت گرمازده می‌اندازد

خیلی‌ها در این فصل تا چشمشان به آب می‌افتد، هوس شنا می‌کنند و بدون توجه به موضوع امنیت مکان شنا با عجله به داخل دریاچه پشت سدها و یا روخانه‌ها می‌پرند.
آنها فراموش می‌کنند که در مکان‌های طبیعی برخلاف استخرهای رسمی شنا، شرایط مناسبی وجود ندارد و می‌تواند وضعیت متفاوتی را شکل دهد. شیرجه زدن در چنین مکان‌هایی که می‌تواند پر باشد از سنگ‌های ‌تیز و اشیای خطرناک، مثل قطعه‌های فلزی یا شیشه، می‌تواند به جای تفریح، خطر مرگ را به همراه داشته باشد. بسیاری از این به اصطلاح تفریح و آبتنی‌های تابستانه در مکان‌هایی خلوت اتفاق می‌افتد و این خود خطر دیگری است. در استخرها مراقبانی برای نجات وجود دارند، اما در مکان‌های خلوت، نبود این مراقبان خطر مرگ را برای افراد بی‌توجه افزایش می‌دهد. در بعضی از رودخانه‌ها جریان تند آب می‌تواند غافلگیر کننده باشد و این یعنی که تنها دانستن فن شنا برای حفظ سلامتی در مکان‌های طبیعی کافی نیست. انجام فعالیت‌های ورزشی خارج از شرایط و فضاهای رسمی ماجرایی است که در آن، علاوه بر مهارت ابتدایی به بررسی‌های دیگری نیز نیاز داریم.

عکس: محمود اعتمادی

کد خبر 85320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز