همشهری‌ آنلاین: وزارت بهداشت ایران در پی اعلام وزارت بهداشت عربستان مبنی بر احتمال لغو حج تمتع امسال به دلیل شیوع آنفولانزای خوکی، از احتمال لغو حج امسال خبر داد

به گزارش مهر، معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، لغو سفر حج تمتع امسال را منوط به تصمیم کشور عربستان دانست و گفت: با توجه به مشاهده مواردی از آنفلوانزای نوع A در این کشور و احتمال افزایش موارد ابتلا، ممکن است امسال حج تمتع لغو شود که در این زمینه فقط مسئولان عربستان تصمیم گیری می‌کنند.

دکتر محمود نبوی در خصوص احتمال لغو سفر حج تمتع امسال با توجه به مشاهده مواردی از ابتلا به آنفلوانزای نوع A در کشور عربستان گفت: مسئولان این کشور با دعوت از کارشناسان بین المللی از سازمان بهداشت جهانی و دیگر کشور خواستار بررسی وضعیت این بیماری در کشور خود هستند.

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرده است که به منظور جلوگیری از گسترش ویروس آنفلوانزای خوکی در کشورهای مختلف احتمال لغو سفر حج تمتع امسال وجود دارد.

نبوی با اشاره به این اظهار نظر که از سوی مسئولان بهداشت عربستان اعلام شده است افزود: یکی از راهکارها می‌تواند لغو سفر حج تمتع امسال باشد. ولی هنوز هیچ چیز مشخص نیست و نمی‌توان از هم اکنون در این مورد اظهارنظری کرد.

پیش از این وزارت بهداشت عربستان اعلام کرده بود به دلیل نگرانی از شیوع آنفلوانزای خوکی تعداد سفرهای عمره در این مدت به 3 برابر کاهش یافته است و مالزی و مصر از جمله کشورهایی بوده‌اند که تعداد اعزام زائران خود به سفر حج عمره را در این مدت کاهش داده‌اند.

واگیر وزارت بهداشت، در پاسخ به این سئوال که این ویروس در عربستان به مرحله چرخش بیماری رسیده است، گفت: هنوز موارد مشاهده شده شامل افرادی است که وارد این کشور شده اند اما انتفال محلی خواه ناخواه صورت خواهد گرفت.

کد خبر 84570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز