نخستین مورد بیماری آنفلوانزای نوع A/H1N1 مربوط به یک نوجوان 16 ساله ایرانی‌الاصل مقیم آمریکا که به همراه خانواده وارد تهران شده، تایید شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، این فرد هفته گذشته در هنگام ورود به کشور با علائم عفونت تنفسی مورد آزمایش قرار گرفت و در این آزمایش ابتلای وی به بیماری آنفلوانزای نوع A/H1N1 قطعی شد.

از زمان تشخیص بیماری، اقدامات درمانی برای بیمار و اقدامات پیشگیرانه برای اطرافیان وی آغاز شد که در حال حاضر با درمان‌های صورت گرفته، حال عمومی بیمار رضایت‌بخش گزارش شده است.

گفتنی است سازمان جهانی بهداشت، هفته گذشته فاز 6 بیماری آنفلوانزای نوع A/H1N1 یعنی مرحله نهایی همه‌گیری جهانی این بیماری را اعلام کرد که بر این اساس این بیماری ظرف 6 ماه آینده در تمامی قاره‌های جهان رخ خواهد داد.

در حال حاضر این بیماری در 84 کشور جهان از جمله 7 کشور همسایه ایران گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت شدت همه‌گیری جهانی بیماری آنفلوانزای نوع A/H1N1 را «متوسط» ارزیابی کرده است.

وزارت بهداشت، با توجه به تشخیص قطعی یک مورد بیماری آنفلوانزای نوع A/H1N1 در کشور به هموطنان توصیه کرد که از مسافرت‌های غیرضروری به کشورها، به‌ویژه کشورهای با شیوع بالای این بیماری نظیر آمریکا با 20 هزار مورد ابتلا، مکزیک، کانادا، کشورهای آسیای جنوب شرقی نظیر فیلیپین، تایلند و برخی از کشورهای اروپایی مانند انگلستان و آلمان خودداری کنند.

این وزارتخانه همچنین بر رعایت نکات بهداشت فردی، به‌ویژه خودداری از تماس نزدیک با مبتلایان، استفاده از دستمال در هنگام عطسه و شست‌وشوی دست‌ها تاکید کرده است. گفتنی است، داروی درمان این بیماری «اسلتامی ویر) (Oscltamivir) است که کشورمان موفق به فرمولاسیون این دارو شده و در حال حاضر این دارو در داخل کشور تولید می‌شود.

کد خبر 84040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز