چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت عربستان رسماً اعلام کرده است افراد سالمند، بیماران ریوی و خانم های باردار، به حج، اعم از عمره و تمتع، مشرف نشوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کامران باقری لنکرانی پس از جلسه چهارشنبه (10 تیر) هیئت دولت در پاسخ به سؤالی در خصوص موضوع بیماری آنفلوآنزای نوع اِی در عربستان و احتمال لغو حج تمتع امسال افزود: این موضوع یکی از موضوعات مهمی است که خود وزارت بهداشت عربستان هم نظرهای مختلفی در این باره دارد و حتی نظرهایی رادیکالی نیز بین کارشناسان آنها مطرح می‌شود که مثلاً محدودیتی به وجود آورند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تنها اعلام رسمی دولت عربستان در این خصوص دیروز صورت گرفت گفت: بر همین اساس آنها خواسته‌اند سالمندان، بیماران ریوی و زنان باردار در حج حاضر نشوند که طبیعتاً این مورد هم در کشور ما لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ نشده است، تصریح کرد: با وجود این، در حال رصد کردن موضوع به صورت ویژه هستیم و تعداد بیمارانی که تاکنون در عربستان شناسایی شده اند حدود 65 نفر هستند که برای ما بسیار اهمیت دارد.

باقری لنکرانی مسئله انتقال فرد به فرد را در این بیماری بسیار بااهمیت دانست و افزود: برای ما مهم است که آیا انتقال فرد به فرد در عربستان گزارش شده است یا نه.

وی اضافه کرد:‌ اغلب بیماری‌هایی که از آنجا گزارش شده به نوعی در تماس با کشورهای خارجی بوده و انتقال فرد به فرد در عربستان هنوز اثبات قطعی نشده است.

وزیر بهداشت گفت: اگر انتقال فرد به فرد در عربستان اثبات قطعی شود طبیعتاً‌ ما هم مجبوریم تمهیدات جدیدی در این زمینه در نظر بگیریم.

کد خبر 84669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز