همشهری آنلاین: مسئول بازرسی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه گفت: وضعیت زندانیان ایرانی که به واسطه ورود مواد مخدر به عربستان در بازداشت هستند در وضعیت هشدار است و لازم است تلاش‌هایی برای جلوگیری از این مشکل انجام شود.

مسئول بازرسی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه در گفتگو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج گفت: در تمامی کشورهای خلیج فارس به خصوص کشور عربستان نسبت به حمل و نگهداری مواد کدیین دار و مرفین دار براساس قوانین حساسیت وجود دارد لذا باید زائرین در صورت نیاز پزشکی به این داروها از سفر به این کشور خودداری کنند.

احمد عبادتی افزود: متاسفانه به علت عدم آگاهی در سال جاری و هنگام بازرسی در فرودگاه های عربستان، ‌از تعدادی از ایرانیان مواد مخدر کشف شده و این افراد به بازداشت گاه منتقل شده اند.

وی با اعلام اینکه به صورت متوسط هر روز یک نفر در عربستان بازداشت شده است افزود: اگر چه میزان مجازات این افراد متفاوت است ولی در هر صورت از انجام اعمال عمره همچنین زیارت مسجد نبوی و ائمه بقیع بازمانده و پس از زندان در شرایط سختی به  ایران بازگردانده می شوند و معمولا امکان مسافرت مجدد برای این ممکن نیست.

مسئول بازرسی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه با اعلام اینکه برخی از افراد کمتر از یک گرم مواد به همراه داشتند گفت: هر چند تلاش هایی از طرف مسئوولین برای حل مشکل این افراد صورت گرفته است ولی با توجه به قوانین عربستان این تلاشها به صورت کامل مثمر ثمر نبوده است ، از سوی دیگر هر گونه عملکرد حتی یک فرد ایرانی موجب توهین به تشیع و ایران اسلامی است لازم است مسئوولین محترم کاروانها به زائران ایرانی اطلاع رسانی انجام شود.

وی افزود: اقدامات گسترده تر پلیس فرودگاه در ایران و جلوگیری از خروج  افراد معتاد،‌ تولید برنامه‌های هشدار دهنده در رسانه‌های عمومی و استان هایی که مشکلات مواد مخدر در آنان بیشتر است و توجیه مناسب زائران توسط مدیران و روحانیون کاروان ها برخی از اقداماتی است که می تواند به حل این مشکل کمک کند.

کد خبر 82555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز