همشهری آنلاین: جانشین رئیس پلیس نیروی انتظامی کشور از قفل زدن به چرخ خودروهای متخلف در جاده های کشور خبر داد

به گزارش مهر، سردار هادیانفر روز دوشنبه در حاشیه جلسه 197 به خبرنگاران گفت: طرح کنترل جاده‌ای تابستان از 31خرداد در جاده های سراسر کشور آغاز شده و تا 31 شهریور ماه سال جاری این طرح ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این طرح سازمانهای مختلفی شرکت خواهند کرد و بیش از 20 هزار مامور پلیس و امدادی در سراسر جاده‌های کشور مستقر شده است.

سردار هادیانفر افزود: پلیس با در اختیار داشتن تجهیزات ویژه از رانندگان مشکوک تست سلامت خواهد گرفت و همچنین با تخلفات حادثه ساز مانند سبقت غیرمجاز، حرکات مارپیچ، سرعت غیرمجاز به شدت برخورد خواهد کرد که یکی از راههای برخورد استفاده از قفل چرخ و توقیف گواهینامه است.

جانشین رئیس راهنمایی و رانندگی کشور در ارایه آمار عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی در سه ماه گذاشته گفت: در اقدامات کنترلی پلیس طی این مدت 259 هزار موتورسیکلت و 38 هزار گواهینامه و 300 هزار خودرو توقیف شده است که علت اصلی آن تخلف رانندگان بوده است.

وی بیشترین تخلفات رانندگی را در مدت سه ماه گذشته را عدم استفاده رانندگان و سرنشینان جلوی خودرو از کمربند ایمنی ذکر کرد و گفت: این آمار در شهرهای کوچک بالاتر بوده است. همچنین سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز بیشترین تخلفات ثبت شده پس از کمربند ایمنی محسوب می‌شود.

سردار هادیانفر با اشاره به آمار تلفات جاده ای در سه ماه گذشته گفت: براساس آمار پزشکی قانونی هزار و 865 نفر در اردیبهشت ماه سال 87 در اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند که همین آمار در اردیبهشت ماه سال جاری هزار و 673 نفر بوده که کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای را نشان می‌دهد.

وی در رابطه با ارایه گواهینامه هوشمند گفت: از 18 خردادماه سال جاری در شهر تهران گواهینامه هوشمند رانندگی صادر شده است و  تا کنون 6 هزار نفر این گواهینامه را دریافت کردند و امیدواریم تا مهرماه سال جاری در سراسر کشور این گواهینامه به متقاضیان ارایه شود.

کد خبر 84500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز