اگر می‌خواهید در دوران روزه‌داری بدن‌تان با کاهش آب مواجه نشود، باید بخشی از نوشیدنی‌ها را از سبد غذایی خود حذف کنید و برای مصرف سایر نوشیدنی‌ها هم برنامه داشته باشیم.

نوشیدنی کاهش وزن 3

همشهری: اگر می‌خواهید بدانید چه نوشیدنی‌هایی را می‌توانید بخورید تا علاوه بر رفع عطش مانع از کم آبی بدن شود، این راهنما را با دقت بخوانید.

ممنوعه‌ها!

بهتر است در ‌ماه رمضان نوشیدنی‌های بسیار سرد و یخ، نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار را حذف کنید. همچنین برخلاف تصور خیلی‌ها که چای سیاه را برای رفع عطش می‌خورند، اما این نوشیدنی مدر است و نوشیدن آن در وعده سحر و افطار باعث تشنگی می‌شود. کارشناسان به آن دسته از افرادی که به چای سیاه وابسته هستند توصیه می‌کنند دست‌کم در ‌ماه رمضان چای را به‌صورت بسیار رقیق بنوشند.

اعتدال در خورد و خوراک

اعتدال در هر چیزی بسیار خوب و مفید خواهد بود؛ در زمینه مصرف نوشیدنی‌های ‌ماه رمضان هم این موضوع صادق است. تعداد زیادی از افراد هنگام روزه‌داری به‌شدت دچار تشنگی می‌شوند و به همین دلیل در زمان افطار و بعد از آن آب یا نوشیدنی‌های مختلف به میزان فراوان مصرف می‌کنند، اما این کار نه‌تنها مفید نیست، بلکه می‌تواند باعث احساس سیری کاذب، به هم خوردن سیستم گوارشی، اذیت شدن معده و حتی دل‌درد شود.

کاهش مصرف نوشیدنی‌های شیرین

اگرچه قند برای جبران کاهش قند خون روزه‌داران لازم است و نوشیدنی‌های شیرین مانند انواع شربت‌ها می‌توانند بعد از افطار بسیار دل‌چسب باشند، اما مصرف بیش از حد این نوشیدنی‌ها باعث افزایش احساس تشنگی در روز بعد می‌شود؛ به همین دلیل بهتر است افراد از نوشیدنی‌های طبیعی فاقد شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده کنند.

بهترین زمان مصرف

سعی کنید آب و نوشیدنی‌ را به دفعات در فواصل زمانی افطار تا سحر میل کنید. این کار به هیدراته کردن بدن و جلوگیری از بی‌میلی نسبت به مایعات کمک می‌کند. همچنین میزان و نوع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها در ‌ماه رمضان بسیار مهم است؛ چون می‌تواند به سالم نگه‌داشتن بدن و افزایش قدرت و توان آن برای روزه گرفتن کمک کند.

کم‌شیرین و متنوع

به‌طور معمول پیشنهاد می‌شود که از نوشیدنی‌های‌ ماه رمضان به‌صورت متعادل، با شیرینی کم و به‌صورت متنوع استفاده کنید تا از مشکلاتی مانند افزایش احساس تشنگی در روز بعد، معده‌درد یا مشکل در سیستم گوارش (به‌دلیل مصرف زیاد مایعات) و همچنین سیری کاذب و بی‌میلی نسبت به خوردن مایعات جلوگیری شود.

کد خبر 839032
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha