همشهری آنلاین: جانشنین فرمانده نیروی انتظامی درخصوص تامین امینت زمان انتخابات و بعد از اعلام آرا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سردار رادان امروز (22 خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به این که تامین امنیت انتخابات در سه مرحله پیش از انتخابات، زمان تبلیغاتی انتخاباتی و همچنین تامین امنیت شعب اخذ رای در روز انتخابات است، گفت: پلیس با به کارگیری 200 هزار مامور، وظیفه تامین امنیت را در روز انتخابات بر عهده گرفته که تاکنون وضعیت خوبی در بحث تامین امنیت انتخابات گزارش شده است.

وی ادامه داد: بعد از انتخابات و با پایان یافتن ساعات اخذ رای، اسکورت صندوق‌های رای و حضور در مراکز اصلی تا اعلام قطعی نتایج بر عهده پلیس است که ناجا، نیروی کافی برای این موضوع را در نظر گرفته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که پیش از روز انتخابات حضور مردم پرشور و توام با شعور بود، افزود: روزی که قرار بود تبلیغاتی صورت نگیرد، زمانی که در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کردیم تصور می‌کردیم که حادثه‌ای در روزهای پیش رخ نداده است که این موضوع، نشان از وجود لیاقت و شعور انتخاباتی در بین مردم است. به طور مثال روز بعد از تبلیغات انتخاباتی من خود وارد خیابان شدم و همکاری مردم در این رابطه بسیار خوشحال کننده بود که امیدواریم این همکاری بعد از پایان شمارش آرا نیز ادامه یابد.

وی افزود: پیش از روز انتخابات افرادی قصد شیطنت داشتند که شاید طرفدار هیچ کاندیدایی نبودند، هر چند که شاید خود را طرفدار کاندیدای خاصی معرفی می‌کردند. در این نوع مواقع مردم خود مراقبت می‌کردند که درگیری انجام نشود.

سردار رادان در رابطه با وقوع درگیری‌های احتمالی در برخی شعب رای‌گیری، اظهار کرد: خوشبختانه با تمام استان‌های کشور در تماس بوده‌ام و هیچ موضوع خاصی در این رابطه گزارش نشده است. تنها در تهران یک نفر که احتمالا تعادلی از نظر روحی و روانی نداشته و این موضوع در حال بررسی است، قصد داشته با چاقو به یکی از شعب سیار حمله کند که بلافاصله توسط پلیس دستگیر و به پلیس اطلاعات امنیت منتقل شده است.

وی در ادامه موضوع وقوع درگیری در یکی از شعب استان کرمانشاه را نیز تکذیب کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر طرفداران برخی از کاندیداها پس از اعلام نتایج انتخابات اقدام به اعتراضاتی در سطح شهر کنند، پلیس چه برنامه‌ای در این رابطه دارد؟ گفت: پلیس تحمل ناامنی و دست خوش قرار دادن امنیت کشور را توسط هیچ گروهی ندارد و تاکنون نیز بحث امنیتی در انتخابات خوب بوده است. همه باید بپذیریم که در مرحله اول یا در مرحله دوم یک نفر پیروز شود و از چهار کاندیدا باید سه نفر نتیجه را به یک تن واگذار کنند که در این رابطه به اندازه کافی نظارت کاندیداها، طرفداران و مردم وجود دارد، پس جای شائبه‌ای نیست.

وی ادامه داد: رسما اعلام می‌کنیم با ناامنی و دست‌اندازی به امنیت مردم کوتاه نمی‌آییم و با آن قاطعانه برخورد می‌کنیم.‌ مگر آن که اعتراض و ایرادها در مجرای قانونی اجرا شود که در آن حالت نیروی انتظامی وظیفه تامین امنیت آن گروه را بر عهده خواهد گرفت، در غیر این صورت پلیس ثابت کرده است که با زشتی‌ها، مقابله مقتدارنه خواهد کرد.

سردار رادان درباره میزان دستگیری‌ها در ایام انتخابات اظهار کرد: نمی‌توانیم بگوییم شور انتخاباتی در این ایام بدون هیچ حاشیه‌ای انجام شده، ‌اما این حاشیه‌ها نسبت به گستردگی این تجمعات انتخاباتی، بسیار اندک بوده است.

وی اضافه کرد: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، جلساتی را با مسئولان و نمایندگان ستاد انتخاباتی داشتند که همکاری نمایندگان و مسئولان ستاد انتخاباتی کاندیداها در این رابطه بسیار مطلوب بوده است و خود آن‌ها نیز اعلام کرده‌اند که اگر گروهی بخواهند ناهنجاری داشته باشند، جزو آن ستاد نیستند. همچنین پلیس نیز از نمایندگان ستادهای انتخاباتی در خواست دارد که طی اطلاعیه‌ای مواضع ستادها اعلام شود.

به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی، درگیری‌های اندکی در این ایام انجام شد که ماموران پلیس دستگیری‌هایی را در این رابطه انجام دادند، اما خوشبختانه موردی در رابطه با حمله به ستادهای انتخاباتی گزارش ارائه نشد و وجود برخی شائبه‌ها مانند آتش زدن ستادها که به صورت پیامک عنوان شده بود، یک عملیات روانی بود.

وی درباره تامین امنیت کاندیداها در زمان تبلیغات انتخاباتی نیز اظهار کرد: اسکورت محسوس و نامحسوس کاندیداها از سوی پلیس انجام شد که سهم قابل قبولی از امنیت را توشه کاندیداهای انتخاباتی کرد و چگونگی تامین امنیت نیز مورد رضایت کاندیداها و ستادهایشان بود. پلیس نیز توانست ثابت کند که ماموریت نیروی انتظامی فراجناحی است.

کد خبر 83352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز