همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این که پلیس تمهیدات لازم برای تامین امنیت انتخابات را پیش‌بینی کرده است، اظهار کرد:

از ابتدای روز پنجشنبه 21 خرداد با پایان یافتن زمان تبلیغات کاندیداها تا پایان رای‌گیری پلیس از اجتماعات و تجمعات جلوگیری خواهد کرد و اگر کسانی بخواهند شادی کنند باید مراکزی را برای خودشان با کسب مجوز قانونی انتخاب کنند.

به گزارش سرویس «حوادث» ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در تشریح اقدامات پلیس برای تامین امنیت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، افزود: جلسات متعددی با ستادهای انتخاباتی داشتیم و نکات لازم را به آن‌ها گوشزد کردیم.

وی با اشاره به گستردگی، شور و هیجان و نشاط بالایی که در صحنه انتخابات وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون حواشی قابل قبولی داشتیم و هواداران ستادهای انتخاباتی همکاری و همیاری خوبی با پلیس داشته و دارند.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: معمولا در نیمه‌های شب راهبندان، ترافیک و بعضی ناهنجاری‌ها در گوشه و کنار داشتیم که بخشی از آن اجتناب‌ناپذیر است و معمولا مردم به دستور پلیس تمکین می‌کنند.

سردار احمدی مقدم با اشاره به این که پلیس تمهیدات لازم برای تامین امنیت انتخابات را پیش‌بینی کرده است، اظهار کرد: با اقدامات به موقع و خوب توانستیم امنیت مدرن را به نمایش بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات اتخاذ شده‏، خوشبختانه صحنه انتخابات بسترهای لازم را برای یک رقابت کاملا سالم فراهم کرده و از طرفی آستانه تحمل مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و به سادگی با یکدیگر درگیر نمی‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت: زمانی که ستاد انتخابات کشور پایان تبلیغات کاندیداها را اعلام کرد، تبلیغات کاندیداها و طرفداران آن‌ها ممنوع شده و هرگونه فعالیت انتخاباتی تخلف است و پلیس قاطعانه با متخلفان برخورد می‌کند.

به گفته سردار مقدم، فضای امنیتی انتخابات بسیار خوب است و پلیس یکی از سخت‌ترین ماموریت‌های خودش را تمرین و تجربه می‌کند.

پس از آغاز ممنوعیت تبلیغات انتخابات، پلیس با کسی تعارف ندارد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: پس از آغاز ممنوعیت تبلیغات انتخابات، پلیس با کسی تعارف نخواهد داشت و با متخلفان برخورد خواهد کرد.

سردار رجب‌زاده با اشاره به این که از ساعت هشت صبح روز پنج‌شنبه هر گونه تبلیغات برای کاندیداها غیرقانونی است، گفت: افرادی که اقدام به تبلیغات انتخاباتی کنند، دستگیر به مراجع قضایی تحویل خواهند شد.

وی درباره تجمعات احتمالی پس از اعلام نتایج انتخابات نیز،‌ اظهار کرد: طرفداران کاندیداها در ایام انتخابات، تبلیغات خود را انجام داده‌اند، فکر نمی‌کنم پس از انتخاب ریاست جمهوری بحث درگیری و تجمع بوجود آید.

سردار رجب‌زاده در عین حال تصریح کرد: پلیس در صورت بوجود آمدن اتفاقات احتمالی آمادگی لازم را در این باره خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره آن‌چه برخورد برخی نیروهای خارج از نیروی انتظامی با طرفداران کاندیداها در تجمعات خوانده می‌شود، گفت: اگر چنین موضوعی اتفاق افتاده باشد، تخلف است و برای پلیس فرقی نمی‌کند که چه کسانی در ماموریتش دخالت می‌کنند، لذا با متخلفان برخورد می‌کنیم.

سردار رجب‌زاده اضافه کرد: تا کنون چنین موضوعی به پلیس گزارش نشده است، البته خود این نیروها نیز اعلام کرده‌اند که به هیچ عنوان دخالتی در این رابطه نخواهد داشت.

200 هزار مامور نیروی انتظامی امنیت صندوق‌های رای را تامین می‌کنند

سردار ساجدی‌نیا ـ معاون عملیات ناجا ـ نیز با اشاره به این که 200 هزار مامور نیروی انتظامی بحث امنیتی را در روز انتخابات در پای صندوق‌های رای بر عهده خواهند داشت، بر لزوم رعایت اخلاق و اجتناب کردن از توهین به کاندیداهای انتخاباتی تاکید کرد.

وی گفت که باید در بحث انتخابات از درگیری‌های فیزیکی اجتناب شود و اگر در این رابطه اتفاقی بی‌افتد، پلیس دخالت کرده و با افرادی که ایجاد اخلال کرده‌اند به شدت برخورد خواهند کرد.

هیچ محدودیت ترافیکی در روز ‌جمعه 22 خرداد ماه اعمال نمی‌شود

همچنین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به خبرنگار ایسنا گفت: هیچ محدودیت ترافیکی در روز ‌جمعه 22 خرداد ماه اعمال نمی‌شود.

سرهنگ سید‌هادی هاشمی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده، تصمیم بر این شد که هیچگونه محدودیت ترافیکی در روز انتخابات اعمال نشود لذا تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها در خیابان‌های تهران در جمعه آزاد است.

کد خبر 83285

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز