همشهری‌آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین دقایق آغاز رای گیری، در حسینیه امام خمینی (ره) رای خود را به صندوق شماره 110 انداختند

به گزارش واحد مرکزی خبر، رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر آحاد مردم را به حضور پر شور و متراکم در این ازمون بزرگ ملی و بی‌توجهی به شایعات فراخواندند.

مشروح بیانات مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال را سپاسگزاریم که این توفیق را عنایت کرد که ملت ایران در نوبتی دیگر در یک آزمون بزرگ ملی شرکت کنند. انتخابات مظهر حضور فعال و پرشور و زنده مردم در عرصه سیاسی کشور است و آنطوری که من مشاهده می‌کنم و می‌شنوم بحمدالله در این انتخابات شور و شوق و تحرک مردم بسیار بالاست این را ما از حضور نامزدهای مختلف و از آگاهی و بیداری مردم ناشی می‌دانیم و خدا را سپاسگزاری می‌کنیم و انتظار داریم خدای متعال توفیق بدهد مردم بتوانند با حضور متراکم خودشان در پای صندوق‌های رای یک امتحان بزرگ دیگر را به خوبی پس بدهند و انشاالله مقدر باشد از سوی پروردگار عالم که بهترین و شایسته‌ترین فرد به ریاست قوه اجراییه برای مدت چهار سال منصوب شود و مطمئنا مردم وقتی با ایمان و شور و شوق در صحنه هستند خدای متعال هم تفضل خواهد کرد.

Iran's Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei waves to journalists before voting in the Iranian presidential election in Tehran June 12, 2009.

ایشان تاکید کردند: من طبق معمول درخواستم از مردم این است که همین آغاز وقت از اول صبح، پای صندوق های رای بروند، همه بروند، همه رای بدهند و طبق تشخیص خودشان عمل کنند و سهم خودشان را در اداره کشور، در تعیین مدیریت عالی اجرایی کشور به عهده بگیرند.این یک حق است و در عین حال یک تکلیف است، حق آحاد مردم ماست که نظر بدهند و تکلیف آنها نیز همین است.به اعتقاد من این هم تکلیف شرعی و هم تکلیف عقلایی است که این کار را انجام بدهند.

Iran's supreme leader Ayatollah Ali Khamenei casts his ballot for the presidential elections in Tehran, Iran, Friday June, 12, 2009.

حضرت ایت ا... خامنه‌ای با تشکر ازحضور پرشور مردم افزودند: مردم در روزهای اخیر و حتی شب‌ها آن طور که مطلع شدم در خیابانها حضور داشتند و هرگروهی طبق میل خودشان شعار می‌دادند اما رشد و آگاهی مردم نگذاشت یک حادثه تلخی به وجود آید، در واقع این مسئله نشان داد که مردم در صحنه هستند، شور و شوق خودشان را هم ابراز می‌‌کنند ودر عین حال رشد و کمال خودشان و بلوغ عقلانی خودشان را هم نشان می‌دهند.

Iran's Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei casts his ballot in Tehran during the Iranian presidential election June 12, 2009.

رهبر معظم انقلاب اسلامی امنیت انتخابات را مسئله‌ای بسیار مهم دانستند و افزودند: سی سال است انتخابات داریم و بحمدالله همیشه در انتخابات امنیت برقرار بوده و این نعمت بزرگ ناشی از تفضل الهی و ناشی از شعور و درک مردم است.امروز هم امیدوارم و خواهش می‌کنم آحاد مردم توجه کنند به امنیت، آرامش و با متانت و سکینه روحی لازم در مراکز رای حضور داشته باشند و اگر کسانی، بدخواهانی بخواهند تشنجی در صندوقهای رای ایجاد کنند که این تشنج به ضرر مردم و ارای مردم تمام خواهد شد، مردم با متانت و صبر و حلم و وقار نگذارند که خواسته بدخواهان محقق شود.

Iran's Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei leaves the polling station with an identification card in hand after casting his ballot in the Iranian presidential election in Tehran June 12, 2009.

ایشان با تاکید بر لزوم بی توجهی مردم به شایعات افزودند: من دیدم دیروز و دیشب پیامک های فراوانی که دست مردم است شایعاتی را از قول من نقل می کنند که دروغ محض بود. واقعیت نداشت. آدم های خوش نیت و سالم این کارها را نمی کنند اینها کار آدم های ناسالم است که در همه بخش ها و همه گروه ها کم و بیش ممکن است پیدا شوند که سوء نیت داشته باشند اما مردم به این شایعات توجه نکنند. البته امروز هم ممکن است این نوع شایعات نسبت به بخش های مختلف انتخابات بین مردم پخش شود .ما اعتمادمان در درجه اول، در اول و آخر به لطف خدا و به کمک الهی است و از خدای متعال استعانت می کنیم و کمک می خواهیم و در درجه بعد به آگاهی و رشد و هوشیاری مردم.

ایشان افزودند باردیگر به آحاد ملت عزیزمان سلام عرض می‌کنم و امیدوارم که ان شاء‌الله امروز را خدای متعال برای ملت ما روز مبارکی قرار بدهد.از شما خبرنگار محترم و از این خبرنگاران محترمی که در اینجا حضور دارند و از مسئولین دست اندرکار انتخابات، دوستانی که در اینجا حضور دارند و کسانی که در پشت صحنه در داخل وزارت کشور مشغول کار هستند از همه انها از یکایکشان صمیمانه تشکر می‌کنم

کد خبر 83340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز