شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تساوی بدون گل تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره شمالی شانس ایران برای حضور در جام جهانی آفریقای جنوبی را به حداقل رساند.

ورزشگاه 30 هزار نفره پیونگ‌یانگ ظهر شنبه، 16 خرداد میزبان تیم ملی ایران بود که برای افزایش شانس خود به حضور در مسابقات مرحله نهایی جام جهانی با آرزوی برد مقابل کره شمالی به این ورزشگاه آمده بود.

تیم ایران بازی را هجومی آغاز کرد و به دفعات متعدد به سمت دروازه سرخ پوشان کره‌ای یورش برد اما این حرکات هرگز نتیجه‌ای نداشت و سرانجام نیمه نخست بدون گل به پایان رسید. در دقایق نخست این بازی ضربه بازیکنان ایران به تیر دروازه خورد.

در دقایق ابتدایی نیمه دوم این کره‌ای‌ها بودند که بازی را هجومی آغاز کردند و اگر واکنش‌های رحمتی نبود شاید کاروان ایران با یک شکست تلخ باید کره شمالی را ترک می‌کرد. بعد از چند دقیقه بازی مجددا به تعادل رسید. تیم ایران در بازی‌های اخیر خود نشان داده که هرگز نمی‌تواند حضوری زهر آگنین بر دروازه حریف داشته باشد و از این روی با این شیوه بازی اگر زمان مسابقه دو نیمه دیگر نیز ادامه می‌یافت بعید بود که جز بخت و اقبال، امکانی برای به ثمر رسیدن گل از سوی بازیکنان ایران بدست می‌آمد.

این بازی که سه دقیقه وقت اضافه داشت در دقایق آخر کاملا به سمت تیم کره شمالی چرخید و بد اقبالی کره‌ای‌ها به همران درخشش رحمتی مانع از باز شدن دروازه ایران شد.

با این بازی ایران با 7 امتیاز در رده چهارم گروه خود قرار گرفت. ایران باید در تهران امارات را ببرد و در سئول نیز پیروز مسابقه با کره جنوبی باشد تا در این صورت به عنوان تیم سوم به بازی پلی آف راه پیدا کند.

کد خبر 82924

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز