شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال که در چارچوب مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2010 آفریقای‌جنوبی شانزدهم خرداد ماه به مصاف کره‌شمالی می‌رود، ساعت 19:35 دوشنبه در دیداری تدارکاتی با تیم ملی چین روبه‌رو می‌شود.

ملی‌پوشان پرسپولیس به همراه ‌هاشمیان، مهدوی‌کیا و شجاعی در اردو

وحید ‌هاشمیان و مهدی مهدوی‌کیا بازیکنان ایرانی تیم‌های بوخوم و اینتراخت فرانکفورت آلمان، روز جمعه به اردوی تیم ملی در چین ملحق شدند.  همچنین علیرضا محمد، علی کریمی، میثاق معمارزاده، پژمان نوری و محسن خلیلی بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس هم صبح پنجشنبه وارد اردوی تیم ملی فوتبال شدند. 

مسعود شجاعی بازیکن تیم اوساسونا اسپانیا هم امروز خود را به اردوی تیم ایران در چین می‌رساند.  تمرینات تیم ملی فوتبال از دیروز به صورت رسمی‌آغاز شده و بازیکنان در دو نوبت صبح و بعدازظهر به تمرین می‌پردازند. تیم فوتبال ایران روز یازدهم خردادماه در دیدار تدارکاتی به مصاف تیم ملی چین می‌رود، 14 خرداد ماه عازم پیونگ‌یانگ شده و در روز 16 خرداد در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2010 مقابل تیم ملی کره شمالی به میدان می‌رود.

امیدواری کفاشیان به شکست کره‌شمالی

 علی کفاشیان گفت: «روحیه بالا، هماهنگی، همدلی کادر فنی و پشتیبانی مردم نقطه قوت تیم ملی است و با یکپارچگی که در بازیکنان وجود دارد  به پیروزی تیم ملی مقابل کره‌‌شمالی بسیار امیدوارم.» کفاشیان اضافه کرد: «شکست کره‌شمالی بخشی از راه صعود تیم ملی به جام‌جهانی است و باید تلاش کنیم تا در سه بازی باقیمانده با‌کسب حداکثر امتیازات،صعود مقتدرانه‌ای به جام جهانی داشته باشیم.»  کفاشیان تصریح کرد: «در دیدار حضوری که در حاشیه کنگره AFC با رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا داشتم، مقرر شد در دو بازی رفت و برگشت تیم‌های ایران و آمریکا دو مسابقه دوستانه را برگزار کنند. براساس توافقات به عمل آمده آبان ماه،  ایران میزبان تیم ملی آمریکا خواهد بود و سپس آذر ماه تیم ملی کشورمان به آمریکا سفر خواهد کرد.»

 تاج: حالا نوبت قطبی و بازیکنان است

مهدی تاج اظهار داشت: «تمامی‌اقدامات برای رفاه تیم ملی در سفر به چین فراهم شده، حتی مواد غذایی و آشپز هم همراه خود به چین و کره‌شمالی خواهیم برد، ضمن آنکه یکی از بحث‌ها در کره‌شمالی تحویل تلفن‌های همراه است که با رایزنی‌های انجام گرفته ما گروهی را زودتر به چین و کره‌شمالی اعزام کرده‌ایم و تمامی ‌تلفن‌های همراه را در پیونگ‌یانگ خودمان تحویل می‌گیریم و به کره‌ای‌ها نخواهیم داد.» 

تاج ادامه داد: «تمامی‌اقدامات در زمینه‌های تغذیه، اعزام و پشتیبانی انجام شده و در واقع فدراسیون فوتبال آنچه که در حوزه وظایفش بوده را بدون کم و کاست انجام داده اکنون کارفنی برعهده سرمربی و کادرفنی بوده و پیروزی هم وظیفه بازیکنان تیم ملی است که امیدواریم همین‌گونه شود.» رئیس کمیته تیم‌های ملی ادامه داد: «خوشبختانه طبق اعلام AFC، کره‌شمالی پیشنهاد داده تا بازی در زمین چمن طبیعی برگزار شود که این موضوع به سود تیم ملی است و همچنین گنجایش این ورزشگاه 30 تا 35 هزار نفر است که این هم یکی دیگر از نکات مثبت برای تیم ایران خواهد بود.»

قطبی:‌باید گل اول را بزنیم

افشین قطبی سرمربی تیم ملی در آستانه 3 دیدار حساس تیمش در مقدماتی جام جهانی می‌گوید: «باید از لحاظ ذهنی آماده باشیم. ما فقط مربی و بازیکن نیستیم. منظورم رسانه‌ها و طرفداران و اهالی فوتبال هم هست. گرفتن حداقل 6 امتیاز ضروری است. 270 دقیقه بازی داریم نه فقط 90 دقیقه برابر کره شمالی. کارمان در پیونگ یانگ تمام نمی‌شود. آنجا دیدار مرگ و زندگی نخواهد بود. 

پس بازی ادامه خواهد داشت و باید ظرفیت خود را بالا نگه داریم. امیدوارم کار را در همین گروه تمام کنیم، اما خودمان را برای هر دو بازی در پلی آف آماده کرده‌ایم و نگرانی نداریم. من هم ازبکستان را می‌شناسم که ممکن است تیم سوم گروه یک شود و هم نیوزلند را. با تمریناتی که در تهران داشتیم خیلی امیدوارم و ذهنیت مثبتی دارم.» وی در مورد مشکل خط‌حمله تیم‌ملی گفت: «مشکل گلزنی ایران میدان ندیدن گلزن‌های متفاوت در سال‌های اخیر است.

به اندازه کافی گلزن فوق‌العاده تربیت نشده است، اما باید بگویم که کیفیت مهاجمان ایرانی با شرق آسیا خیلی فرق دارد. ایرانی‌ها از موقعیت صفر به گل می‌رسند و نبوغ خاصی دارند.»

سرمربی تیم ملی در مورد تیم کره‌شمالی گفت: «آنها در فوتبال همان تفکرات سنتی را دارند. ما در بازی‌های دوحه آنها را در یک‌چهارم، 3 بر صفر بردیم. فکر می‌کنم با خوردن یک گل در زمین خودی تمرکزشان مختل شود. می‌دانم که آنها در پیونگ‌یانگ اگر یک گل عقب بیفتند چه حالی پیدا می‌کنند. مقابل تماشاگرانی که دارند. امیدوارم بتوانیم زودتر گل اول را بزنیم.»

کد خبر 82437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز