همشهری آنلاین: سر مربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید: ایجاد فضای مثبت در تیم بزرگترین درسی بوده که از گاس هیدینگ مربی هلندی چلسی انگلیس گرفته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنفدراسیون فوتبال آسیا، افشین قطبی اضافه می‌کند: او در سال 2002 جزو تیمی بود (کره جنوبی)که توانست با مربیگری هیدینگ به مقام چهارم جهان برسد.

هیدینگ هوش بالایی دارد و از هر فرصت برای پیشبرد کارها استفاده می‌کند. نکته اصلی کار او ایجاد فضای مثبت در تیم است تا تمرکز همه روی برنامه‌ها باشد.

هیدینگ می‌داند چگونه اتمسفر خوبی درست کند. این مهمترین چیزی است که من از او آموخته‌ام.

قطبی درباره دیدار ایران با کره شمالی هم می‌گوید: ما 270 دقیقه بازی داریم نه فقط 90 دقیقه برابر کره شمالی. کار ما در پیونگ یانگ تمام نمی‌شود.آنجا آخر جهان نیست. بازی ادامه خواهد داشت. ما دو دیدار حساس دیگر هم داریم و باید ظرفیت خود را بالا نگه داریم.

وی با یاد آوری اینکه، تیم ملی ایران که بعد از باخت مقابل عربستان در تهران دچار تغییرات بسیاری شد، افزود این تیم ا کنون با سومین مربی خود برای دیدار با کره شمالی در پیونگ یانگ آماده می‌شود.

ایران اینک با شش امتیاز در رده چهارم گروه دوم بازی‌ها در فاصله چهار امتیازی عربستان است. کره شمالی با 10 و کره جنوبی با یازده امتیاز در رده‌های دوم و اول هستند.

ایران که برای بازی تدارکاتی با چین در اردوی آماده سازی این کشور به سر می‌برد بعد از دیدار با کره شمالی در پیونگ یانگ در 16 خرداد، 20 خرداد هم میزبان امارات است و 27 خرداد در آخرین دیدار خود در سئول مقابل کره جنوبی قرار خواهد گرفت.

تیم‌های اول و دوم هر گروه مجوز حضوز مستقیم در جام جهانی را کسب می‌کنند و تیم‌های سوم دو گروه انتخابی جام جهانی در بازی حذفی به صورت رفت و برگشت دیدار می‌کنند و تیم برنده با نماینده اقیانوسیه که زلاند نو می‌باشد مسابقه خواهد داد تا در صورت پیروزی بر این تیم به عنوان پنجمین نماینده آسیا به جام جهانی راه یابد.

کد خبر 82412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز