شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: احساسات مردم در دو هفته اخیر نشان می‌دهد که آنان با فوتبال ملی آشتی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، افشین قطبی عصر شنبه 19 اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگاران افزود: ابراز احساسات مردم در دو هفته گذشته، انگیزه اعضای تیم ملی را برای موفقیت افزایش داده است به طوریکه ملی‌پوشان درصدد حضوری قدرتمند مقابل حریفان خود هستند.

وی درباره حضور جادوگر در تمرینات عصر امروز شنبه 19 اردیبهشت اظهار داشت: شخصی که خود را روانکاو معرفی می‌کرد در حاشیه تمرینات با من صبحت کرد، وی مشکلات روحی و روانی را عامل ناکامی تیم ایران در دیدارهای گذشته اعلام و خواستار همکاری با کادر فنی تیم ملی بود.

قطبی ادامه داد: با توجه به آشتی مردم با فوتبال دیگر نیازی به حضور چنین افرادی در تیم ملی نیست.

وی با بیان اینکه تیم ملی فوتبال ایران سه بازی حساس را در مرحله مقدماتی پیش رو دارد، افزود: از تمامی رسانه‌ها و هواداران می‌خواهم آرامش تیم ملی را حفظ کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ‌کارهای جدیدی در تیم ملی فوتبال ایران به وجود آمده است تا بازیکنان در فضایی آرام بتوانند تمامی ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

قطبی با بیان اینکه پس از قبول هدایت تیم ملی تلاش کرد تا هرچه سریعتر کادر فنی تیم را معرفی کند، گفت: تیم پزشکی قوی با امکانات جدیدی به خدمت گرفته شده‌اند تا مشکلات تیم در این بخش کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های خود را در سه قسمت تقسیم بندی کرده است، اظهار داشت: قصد داریم تا در 11 روز حساس مرحله مقدماتی بهترین نتایج را مقابل حریفان بدست آوریم.

سرمربی تیم ملی درباره دلیل معرفی 41 بازیکن به اردوی این تیم افزود:‌ با دعوت از این بازیکنان رقابت را میان آنان افزایش داده‌ایم.

قطبی اضافه کرد: با توجه به بازی‌های حساس تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی، بازیکنان با تجربه را به تیم ملی دعوت کردیم تا بتوانند تیم را در این دیدارها کمک کنند.

وی به مذاکره خود با برخی از مربیان لیگ برتر اشاره کرد و اظهار داشت: به پیشنهاد آنان تعدادی از بازیکنان با انگیزه به فهرست تیم ملی اضافه شدند تا آنان را بیشتر زیر نظر بگیریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در عین حال افزود: درهای این تیم به روی تمامی بازیکنانی که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند، باز است.

قطبی از نخستین تمرین آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران ابراز رضایت کرد و گفت: با آنکه برخی بازیکنان از راه‌های دور و تعدادی از آنان چند روزی از تمرینات به دور بودند اما، در مجموع از عملکرد 22 بازیکن و 4 دروازه‌بان حاضر در تمرین عصر امروز راضی هستم.

وی به حضورش در چهار کشور و بازدید از تمرینات بازیکنان ایرانی شاغل در باشگاه‌های خارجی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ با بازیکنان باتجربه تیم صحبت کردم و نظرات آنان را در مورد تیم ملی جویا شدم تا به آنان شخصیت دهم.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه با دسته‌های گل از ملی پوشان استقبال شده است، اظهار داشت: فضای کاملا دوستانه و خانوادگی را برای آنان فراهم کرده‌ایم.

وی تیم ملی فوتبال ایران را متعلق به 70 میلیون ایرانی دانست و ابراز امیدواری کرد که این تیم بتواند جواز حضور در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را بدست آورد.

قطبی درخصوص دیدارهای آتی تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار با کره شمالی گفت:‌ تیم ملی یک بازی دوستانه را پشت درهای بسته مقابل تیم امید برگزار خواهد کرد و یک هفته بعد به مصاف تیم ملی عراق یا سوریه می‌رود.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال درصدد یک بازی دوستانه در تهران پیش از اعزام به چین است، اظهار داشت:‌ قصد داریم تا با برگزاری یک بازی شاداب با روحیه مضاعفی عازم پکن شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: ملی پوشان در مدت اقامت خود در چین یک بازی دوستانه را با یکی از تیم‌های باشگاهی این کشور برگزار خواهند کرد و سپس به مصاف تیم ملی چین می‌روند.

وی با بیان اینکه سفر به چین بسیاری از حاشیه‌های تیم ملی را کاهش خواهد داد، اظهار داشت: رسانه‌ها نقش مهمی در موفقیت تیم ملی دارند و پس از صعود تیم به جام جهانی برنامه های وی‍ژه‌ای را برای آنان پیش بینی کرده‌ایم.

قطبی درباره تغییر جایگاه خبرنگاران در تمرینات تیم ملی گفت: جایگاه مناسبی را به زودی برای آنان آماده خواهیم کرد تا آنان بتوانند مسوولیت خود را انجام دهند.

وی درمورد ضعف خطوط دفاعی و تهاجمی تیم ملی فوتبال ایران افزود: مدافعان و مهاجمان زیادی را به اردو دعوت کرده‌ام تا مشکلات این خطوط را برطرف کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره مصدومیت علی کریمی اظهار داشت: کادر فنی نگران مصدومیت این بازیکن بوده و به طور مستمر پیگیر وضعیت وی است.

وی در پاسخ به این سووال که چقدر احتمال تغییر در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران نسبت به بازی‌های گذشته وجود دارد؟ گفت: تمامی 44 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی شانس حضور در فهرست نهایی تیم ملی را دارند.

احترام زیادی برای علی دایی قائل هستم وی زحمات زیادی را برای تیم کشید اما، به طور حتم تغییرات در ترکیب تیم ایجاد خواهد شد.

قطبی با بیان اینکه از تمامی تمرینات تیم ملی فیلمبرداری خواهد شد، افزود:‌ برنامه‌های کادر فنی کوتاه مدت و تنها برای سه بازی آینده تیم نیست بلکه نتیجه کارهای مربیان در آینده نمایان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: نباید به گذشته فکر کرد، بلکه باید از گذشته درس برای آینده گرفت و با برنامه ریزی لازم ایرادات گذشته را برطرف کرد.

قطبی شایعه ضعف مربیان خارجی تیم ملی فوتبال ایران را تکذیب کرد و گفت: آنان از مربیان شاخته شده هستند که به کارشان ایمان دارم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص وضعیت ل‍ژیونرها افزود: مهدوی کیا بعد از سه ماه دوری 87 دقیقه برای اینتراخت فرانکفورت بازی کرد، این بازیکن یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی در بازی های آینده خواهد بود.

وی از عملکرد بازیکنان ایرانی تیم اوساسونا اسپانیا تمجید کرد و اظهار داشت:‌ با جواد نکونام و مسعود شجاعی سه ساعت گفت گو کردم، آنان دیدگاه کامل حرفه ای دارند که        می‌توانند تیم ملی را کمک کنند.

قطبی درخصوص دعوت از دو دروازه بان جدید به تیم ملی فوتبال ایران گفت: مهدی رحمتی و وحید طالب لو دروازه بانان اصلی تیم ملی هستند اما، این دو دروازه‌بان برای کسب تجربه به اردو دعوت شده‌اند.

کد خبر 80972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز