گروه ورزشی: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته برای دومین بار در یک کنفرانس خبری پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

قطبی در ابتدای جلسه با اشاره به تاخیر برخی خبرنگاران برای حضور در جلسه مطبوعاتی گفت: «ما برای هر ثانیه از اردو برنامه داریم و عقب افتادن یک ثانیه از کارهای‌مان، برنامه‌های‌مان را دچار مشکل می‌کند.» وی با اشاره به بازی  تیم ملی مقابل اندونزی گفت: «بازی با اندونزی جشن فوتبال ایران خواهد بود و امیدوارم صد هزار نفر تماشاگر ایرانی با پرچم ایران، فضای بزرگی را علیه حریفان‌مان ایجاد کنند.»

سرمربی تیم ملی با اشاره به حضور 24 بازیکن در اردوی تیم ملی گفت:«از این تعداد، 18 بازیکن در دیدار با اندونزی حضور خواهند داشت. در فهرست 40 نفره‌ای که داریم 16 لژیونر و بازیکنان پرسپولیس هستند و سعی می‌کنیم با اضافه شدن تعدادی از آنها چهارشنبه شب به چین برویم. ما برای انتخاب 26 بازیکنی که به چین می‌بریم کار مشکلی پیش‌رو داریم و باید سعی کنم با دقت در جزئیات، بازیکنان را انتخاب کنم.»

سرمربی تیم ملی با اشاره به بازی‌های پیش رو گفت: «خیلی‌ها می‌گویند بازی با کره‌شمالی بازی مرگ و زندگی است اما چیزی که اهمیت دارد این است که این بازی را بیش از اندازه حساس نکنیم. ما برای صعود حداقل به 6 امتیاز نیاز داریم. نباید دیدار با امارات را هم آسان بگیریم. بازیکنان ایرانی وقتی پشت‌شان به دیوار است و در وضعیت سختی قرار گرفته‌اند، بهترین کیفیت را نشان می‌دهند ولی وقتی یک بازی، حساسیت کمتری دارد ذهن ما ایرانی‌ها به لحاظ مغزی تنبل می‌شود.»

قطبی درباره‌ خروج بعضی از بازیکنان از اردوی تیم ملی گفت: «هیچ بازیکنی بدون هماهنگی اردوی تیم ملی را ترک نکرده است. بعضی بازیکنان مصدوم بودند، بعضی دیگر خسته و بعضی هم مشکل خانوادگی داشتند. اگر کسی اردوی تیم ملی را ترک کرده ، خودش خواسته و این نظر کادر فنی نبوده است. کسانی به اردوی تیم ملی آمدند و احساس کردند قطبی نظر مثبتی روی آنها ندارد، این مشکل من نیست. قطبی تلاش می‌کند فضایی را فراهم کند که بازیکنان با هم رقابت کنند اما اینکه آنها به ما چه می‌گویند و پس از آن به رسانه‌ها چه می‌گویند، مشکل ما نیست. آیا ما حتما باید نامه‌ای از آنها بگیریم که اگر از تیم ملی جدا شدند، دلایل‌شان را در رسانه‌ها تغییر ندهند؟

در این مقطع حساس، فوتبال ایران شرایط ویژه‌ای دارد. صحبت از افشین قطبی یا یک تیم نیست. در مورد 70 میلیون ایرانی صحبت می‌کنیم. این خودخواهی است که فقط به خودمان فکر کنیم. هنوز هم معتقدم بازیکنانی که از جمع ما جدا شدند باشخصیت و باکیفیت هستند. من بارها به بازیکنان گفته‌ام که شاید نتوانیم از همه‌ آنها در دیدار با کره‌شمالی استفاده کنیم اما این دلیل نمی‌شود که بگوییم آنها ملی‌پوش نیستند. من از همه‌ بازیکنان می‌خواهم رفتار حرفه‌ای در قبال تیم ملی داشته باشند.»

وی با اشاره به بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی گفت: «هنر یک مربی این است که از باکیفیت‌ترین بازیکنانش استفاده کند. ما بازیکنان بسیار خوبی داریم اما فوروارد خطرناک، دفاع چپ قهار و دفاع‌های وسط خوب به تعداد کافی در فوتبال ایران نداریم. تلاش می‌کنیم تا   پیش از اردوی چین، شرایط بهتری ایجاد شود، به صورتی که در هر پست دو بازیکن با‌کیفیت داشته باشیم.»

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سئوال که شنیده شده اجازه‌ حضور خبرنگاران را در هتل تیم ملی در چین و کره شمالی نداده‌اید، گفت: «براساس تجربه‌ام معتقدم که خیلی اهمیت دارد که بازیکنان و کادرفنی در هتل تیم ملی تنها باشند. از شما می‌خواهم که به این تصمیم احترام بگذارید. در جام ملت‌های آسیا و هنگامی که ایران و کره جنوبی با هم بازی داشتند، هتل ما و کره جنوبی یک جا بود. وقتی وارد لابی هتل شدم، انگار تمام تهران آنجا بودند و هیچکس به غیر از فارسی به زبان دیگری حرف نمی‌زد. این خوب نیست. بنابراین باید اجازه بدهیم که بازیکنان کمی تنها باشند.»

کد خبر 82121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز