شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۰۹
۰ نفر

کریم اعظمی: پس از چند روز تعطیلی، تمرینات تیم ملی ایران برای حضور در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی از روز گذشته آغاز شد

و ملی‌پوشان فوتبال ایران در کمپ تیم‌های ملی زیرنظر افشین قطبی تمرین کردند. این در حالی است که تیم ملی روز سه‌شنبه در یک بازی دوستانه مقابل اندونزی قرار خواهد گرفت و یک روز بعد ایران را ترک خواهد کرد تا اردویی تدارکاتی را در چین برگزار کند. مسئولان فدراسیون هم تا حد توان امکانات لازم را در اختیار کادر فنی قرار داده‌اند و آخرین اخبار حاکی از آن است که تیم ملی با پرواز اختصاصی راهی کره شمالی خواهد شد.

نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در این خصوص می‌گوید: «برای استفاده مفید از زمان، تیم ملی برای دیدار با کره‌شمالی با پرواز اختصاصی به پیونگ‌یانگ می‌رود. با درخواست رئیس سازمان تربیت‌بدنی و موافقت رئیس جمهور ، مشکل پروازی تیم ملی حل شد تا کادر فنی حداقل زمان را برای ریکاوری و ادامه تمرینات داشته باشد. همانطور که پیش از این هم اشاره کرده‌ایم هر 3 بازی دارای اهمیت ویژه‌ای است که باید شرایط به خوبی مهیا شود تا بازیکنان و کادر فنی با کمترین دغدغه و نگرانی عازم این بازی‌ها شوند.»

انتقاد زارع از  قطبی

ستار زارع، کاپیتان برق شیراز  هم جزو بازیکنانی است که چند روز پیش اردو را ترک کرد که البته این موضوع ربطی به مصدومیت یا مسائل فنی نداشت. زارع در این مورد می‌گوید: «فکر نمی‌کنم قطبی من را به تیم ملی دعوت کرده بود. مشکلاتی بود که تصمیم گرفتم اردوی تیم ملی را ترک کنم. البته ترجیح می‌دهم فعلا صحبتی در این باره نداشته باشم. حاضرم پشت‌سرم حرف بزنند اما تیم ملی آرامش داشته باشد. فقط همین قدر می‌گویم که در اردوی تیم ملی مشکلاتی داشتم و خودم نتیجه گرفتم که در اردو نباشم.»

زارع ادامه می‌دهد: «شرایط در اردو سخت شده بود. من روی بازیکنانی که تعداد بازی‌ ملی‌شان هنوز به5 نرسیده نمی‌توانم نام رقیب بگذارم. من با بازیکنان مشکلی ندارم، در سال‌های قبل هم در تیم ملی هیچ بازیکنی بازیکن دیگر را به چشم رقیب نمی‌دید و همه با هم دوست بودند. کسی به خودش اجازه نمی‌داد در مورد دیگری حرفی بزند اما اکنون بازیکنان به راحتی در مورد بقیه اظهارنظر می‌کنند.»

فریدون زندی در تمرینات

پورحیدری در مورد آخرین وضعیت تیم ملی می‌گوید: «بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی هماهنگی خوبی با کادر فنی پیدا کرده‌اند. خوشبختانه بازیکنان با انگیزه و پرانرژی هستند و فکر می‌کنم آنها روز به روز شرایط بهتری پیدا کنند. بازیکنان شرایط را درک کرده‌اند و به خوبی برای بازی‌های حساس آماده می‌شوند.»

وی ادامه می‌دهد: «در این دو هفته که از آغاز تمرین تیم ملی می‌گذرد، بازیکنان حاضر در اردو هماهنگی بسیار خوبی را با کادر فنی به ویژه افشین قطبی به دست آورده‌اند. کادرفنی هم نسبت به توانایی‌های بازیکنان و روحیات‌شان به اطلاعات کاملی رسیده است. بازیکنان حاضر در اردو برای اینکه نشان دهند شایسته‌ پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند، در تمرینات تا آخرین لحظه تلاش می‌کنند.»

پورحیدری درپاسخ به این سئوال که دلیل ترک اردو توسط چند بازیکن چه بوده و همچنین اظهارنظر برخی که می‌گویند سرمربی تیم ملی بین بازیکنان تبعیض قائل می شود، می‌گوید: «تمام بازیکنانی که اردوی تیم ملی را ترک کرده‌اند، دلیل‌شان را مصدومیت عنوان کرده‌اند و تبعیضی در کار نیست.»

وی با بیان اینکه آندرانیک تیموریان و فریدون زندی تنها لژیونرهای  حاضر در اردوی تیم ملی هستند، می‌گوید: «سایر بازیکنان درگیر رقابت‌های باشگاهی اروپا و امارات هستند و پس از پایان مسابقات باشگاهی به تیم ملی اضافه می‌شوند.»

رضایت قطبی از تیم‌ ملی

سرمربی تیم ملی از شرایط فعلی و جو حاکم در تیم ملی راضی است:« با توجه به اینکه تیم ملی در بهترین شرایط اردو قرار دارد و همه چیز ایده‌آل است، نیازی نمی‌بینم به این تیم فردی دیگر اضافه شود. خوشبختانه شرایط اردویی تیم ملی ایده‌آل است و همه چیز برای برگزاری تمرینات در فضایی پرانرژی و با انگیزه فراهم است.»

قطبی ادامه می‌دهد: «با این شرایط فکر می‌کنم تیم ملی نیاز به اضافه شدن فرد دیگری در کادر سرپرستی‌، کادر فنی یا هر سمت دیگری را ندارد و مجموعه فعلی توانسته‌اند به بهترین شکل ممکن شرایط اردویی را فراهم کنند.»

قطبی در شرایطی این حرف‌ها را به زبان می‌آورد که مدتی پیش بحث حضور حبیب کاشانی در تیم ملی مطرح شد ولی سرمربی تیم ملی که در روزهای آخر حضورش در پرسپولیس با مدیریت اختلاف پیدا کرد،این موضع را اتخاذ کرده است.

وی با اشاره به برگزاری اردوی مطلوب تیم ملی تا روز جمعه می‌گوید: «ملی‌پوشان شرایط بسیار خوبی دارند و هر روز با انرژی و انگیزه‌ای که به تمرینات می‌آورند من را به آینده و موفقیت در دیدارهای پیش‌رو امیدوارتر می‌کنند. اعتقاد من این است که اگر بازیکنان هر روز یک‌درصد پیشرفت داشته باشند ما برای دیدار با کره شمالی در شرایط ایده‌آلی قرار خواهیم گرفت.»

وی در مورد اعتراض بعضی از بازیکنان تاکید می‌کند: «متاسفانه برخی بازیکنانی که از اردو جدا شده‌اند در قضاوت‌های‌شان عجله کرده‌اند اما قطعا همه آنها مورد تایید و اعتقاد کامل من قرار داشته‌اند. اگر به بازی و شخصیت آنها اعتقاد نداشتم به هیچ وجه دعوت‌شان نمی‌کردم.»

کد خبر 81950

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز