سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

گروه ورزشی-کریم اعظمی‌: تیم ملی فوتبال ایران که خودش را برای انجام سه دیدار حساس در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی آماده می‌کند در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی فوتبال تایلند خواهد رفت.

با توجه به درخواست افشین قطبی از فدراسیون فوتبال برای انجام بازی تدارکاتی پیش از سفر تیم ایران به چین، فدراسیون فوتبال با تیم ملی تایلند برای انجام این دیدار به توافق رسید. طبق برنامه جدید، تیم ملی ساعت 19 روز سه‌شنبه پنجم خردادماه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تایلند می‌رود. پیش از این قرار بود بازیکنان تیم ملی ایران روز چهارم خردادماه برای برپایی اردویی 9 روزه راهی چین شوند که با توجه به برگزاری این بازی تدارکاتی با تاخیری چهار روزه و در روز هشتم خرداد راهی این کشور خواهند شد.

آخرین اخبار اما از  دیدار تدارکاتی تیم ملی با تیم امید حاکی از آن است که این مسابقه روز جمعه در کمپ تیم‌های ملی از ساعت 16:30 برگزار می‌شود. در ضمن مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته‌اند که  این بازی بدون حضور خبرنگاران برگزار شود. اردوی تیم امید هم از امروز آغاز شده و تمرینات شاگردان غلامحسین پیروانی از ساعت 17 در محل کمپ تیم‌های ملی شروع می‌شود.

تایلند، شبیه دو کره

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با اشاره به بازی دوستانه ایران و تایلند  گفت: «انتخاب تایلند به عنوان حریف تدارکاتی تیم ملی با نظر کادر فنی و به دلیل شباهت با کره جنوبی و کره شمالی است. ما مذاکرات خوبی را با فدراسیون تایلند انجام داده‌ایم و به احتمال زیاد سه‌شنبه هفته آینده یک بازی دوستانه با این تیم در ورزشگاه آزادی برگزار خواهیم کرد. قطبی از کمیته فنی تیم‌های ملی خواسته بود تیمی ‌که سبک بازی‌اش شباهت زیادی به کره جنوبی و شمالی داشته باشد را انتخاب کنیم و تایلند نیز با نظر نهایی کادر فنی انتخاب شد.»

وی ادامه داد: «با توجه به اینکه سه‌شنبه هفته آینده به احتمال زیاد به مصاف تایلند خواهیم رفت بنابراین اردوی ایران در چین و سفر ملی‌پوشان به پکن با 3 روز تأخیر یعنی در روز 8 خرداد انجام می‌شود.»

تاج به شرایط موجود در کمپ تیم‌های ملی برای اصحاب رسانه اشاره کرد و اظهار داشت: «با توجه به هماهنگی‌های انجام شده از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال در جلسات تمرینی صبح و بعدازظهر تیم ملی و در مکانی مناسب از خبرنگاران و عکاسان پذیرایی مناسبی به عمل خواهد آمد.» تاج ادامه داد: «فدراسیون فوتبال چنین شرایط مطلوبی را برای اصحاب رسانه فراهم کرده اما از همه خبرنگاران و عکاسان می‌خواهیم طبق برنامه‌های ارائه شده در زمینه تهیه عکس، خبر، گزارش و مصاحبه فعالیت کنند و در صورت تخلف با آنها برخورد می‌شود.»

نایب رئیس اول فدراسیون درباره دیدار دوستانه تیم ملی با امید ایران و اینکه چرا این بازی پوشش رسانه‌ای ندارد، گفت: «این بازی روز جمعه و پشت درهای بسته انجام می‌شود. بنابراین خبرنگاران و عکاسان اجازه ورود به کمپ‌ تیم ملی را ندارند. افشین قطبی این تصمیم را گرفته است چرا که او می‌خواهد با انجام تعویض‌های متعدد همه نفرات حاضر در اردو را مورد ارزیابی قرار دهد در نتیجه تشخیص داده‌ این بازی در غیاب اصحاب رسانه انجام شود.»

 بهترین‌ها انتخاب شدند

رئیس مرکز سنجش آکادمی ‌ملی المپیک  پس از مشخص شدن تست بازیکنان تیم ملی گفت: «اعداد به دست آمده نشان‌دهنده آمادگی جسمانی بازیکنان بود اما اظهارنظر قطعی
به عهده بدنساز تیم ملی است.» پیمان فخری درخصوص تست‌های گرفته شده از بازیکنان تیم ملی خاطرنشان کرد: «گروه اول تیم ملی یکشنبه برای گرفتن تست به مرکز سنجش آمدند. از آنجا که تیم ملی در ابتدای اردو قرار داشت و مربیان می‌خواستند نگرش و برداشت اولیه از بازیکنان داشته باشند تنها سه تست چهل یارد (سرعت)، VO2max (حداکثر اکسیژن مصرفی) و ارگوجامپ ( سنجش توان پا) از بازیکنان به عمل آمد.»

وی درباره نتایج تست‌ها تاکید کرد: «بازیکنان از نظر توان هوازی و VO2max شرایط خوبی داشتند. در تست‌های دیگر نیز با‌وجود فراز و نشیب‌ در کل خوب بودند. اما، اظهارنظر قطعی به عهده کماسی، مربی بدنساز تیم ملی است. در بعضی از پست‌ها VO2max نقش اصلی را دارد و در بعضی سرعت. مربی بدنساز با در نظر گرفتن این عوامل، نتایج را بررسی می‌کند.»

فخری در پاسخ به این سئوال که چه کسانی بهترین نتایج را به دست آوردند، گفت: «همه فوتبالیست‌ها اعداد خوبی داشتند اما شرایط بدنی با توجه به پست‌های مختلف متفاوت بود. مثلا با توجه به اینکه حسین کاظمی ‌در پست هافبک کار می‌کند، در VO2max بهترین نتیجه را به دست آورد و با توجه به نیاز سرعت در فوروارد، آرش برهانی بهترین بود. در ارگوجامپ نیز خسرو حیدری و هادی عقیلی بهترین نتیجه را کسب کردند.» وی درباره ادامه برنامه‌های تست‌گیری گفت: «یکشنبه از گروه اول که شامل 22 نفر بودند تست به عمل آمد و طبیعتا در آینده سایرین نیز به مرکز سنجش خواهند آمد.»

 تمرین اختصاصی با مدافعان

یکی دیگر از جلسات تمرینی تیم ملی پیش از ظهر دیروز در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد.این تمرین ساعت 10:35 با ورود بازیکنان به داخل زمین کمپ تیم‌های ملی آغاز شد. آنها ابتدا برای گرم کردن بدن‌ها حرکات کششی انجام داده و به مدت 10 دقیقه کار با توپ را مرور کردند. این جلسه تمرینی به مدت یک ساعت و نیم با نشاط و شادابی خاصی برگزار شد و همه حاضران در اردو انگیزه زیادی برای انجام تمرین داشتند.

ساعت 11 بازیکنان کارهای سرعتی و قدرتی را انجام دادند و سپس به دو دسته تقسیم شده و در گروه‌های شش نفره (4 به 2) حفظ توپ را تمرین کردند. سپس افشین قطبی مدافعان را در بخش شمالی زمین و مهاجمان و هافبک‌ها را در قسمت جنوبی مستقر کرد. مدافعان زیر نظر قطبی و با استفاده از 6 دروازه کوچک تمرینات ویژه‌ای را انجام دادند که اجازه ندادن به حریف برای عبور در اولویت برنامه‌های این گروه بود. مهاجمان و هافبک‌ها نیز زیر نظر بیوتر، مربی هلندی در فضایی محدود فوتبال بازی کردند.

رنگ‌بندی پیراهن بازیکنان و به کارگیری تنوع رنگی در کمپ، نشاط و شادابی خاصی به این جلسه تمرینی بخشیده بود .مهدی تاج نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال قبل از شروع تمرین در کمپ تیم‌های ملی حاضر شد و پس از هماهنگی با مسئولان حراست فضایی را که برای پذیرایی خبرنگاران تدارک دیده شده بود مورد ارزیابی قرار داد. وی دقایقی پس از بررسی وضعیت اردو و کمپ تیم‌های ملی، محل را ترک کرد.

 قربانی اردو را ترک کرد

خبر دیگر از تیم ملی اینکه پیروز قربانی مدافع ملی‌پوش استقلال، دیروز تمرینات را ترک کرد و در این مورد با افشین قطبی و پزشک تیم ملی هم حرف زد.قربانی از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی شده و درد نسبتا شدیدی دارد. او باید چند هفته از میادین فوتبال دور باشد و به همین دلیل قربانی تمرینات تیم ملی را ترک کرد تا مراحل درمان مصدومیتش را پشت‌سر بگذارد. این یک اتفاق ناخوشایند برای کاپیتان استقلال است که باید تیم ملی را در این حالت ترک کند. خانلری، پزشک تیم ملی هم مصدومیت قربانی را تایید می‌کند و این بازیکن قرار است از زانوی مصدومش عکس بگیرد تا شدت آسیب‌دیدگی‌اش مشخص شود.قربانی در حالی آسیب‌دیده که دو روز پیش هم محمد‌باقر صادقی دروازه‌بان جوان تیم ملی دچار پارگی رباط صلیبی شد تا دروازه‌بان ملوان جایگزین او در اردو شود.

در تمرین دیروز غلامرضا رضایی

 به دلیل مصدومیت نتوانست به طور کامل در کنار بازیکنان باشد و در اواسط تمرین روی نیمکت نشست و تمرین را نگاه کرد. صادقی دروازه‌بان تیم ملی که دچار پارگی رباط صلیبی شده است، با گرمکن کنار زمین نشست و فقط تمرین را مشاهده ‌کرد. سید مهدی رحمتی دیگر بازیکن آسیب دیده اردو است که البته خانلری وضعیت او را امیدوار‌کننده توصیف می‌کند: «‌مصدومیت رحمتی جدی نیست، او از ناحیه پای چپ دچار کوفتگی شده بود که با فیزیوتراپی مشکلش حل شد. بنابراین برای همراهی تیم ملی مشکلی ندارد.» وی درباره پارگی رباط صلیبی صادقی می‌گوید: «وی متاسفانه از ناحیه ASL دچار پارگی شده و پس از دو روز استراحت باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.»

 ناراحتی قطبی از باخت پرسپولیس

سرمربی تیم ملی در حاشیه تمرین دیروز با اشاره به دیدار تدارکاتی مقابل تایلند، گفت: «این بازی دوستانه با نظر من برگزار می‌شود. از آنجایی که شیوه بازی تایلند نزدیک به کره شمالی است دیدار با این تیم می‌تواند به سود ما باشد. خوشحالم که مسئولان فدراسیون فوتبال این دیدار را نهایی کردند چون سبک بازی تایلند شباهت زیادی به کره شمالی دارد.»
 قطبی در ادامه حرف‌هایش به شکست پرسپولیس مقابل پاس همدان هم اشاره‌کرد: «پرسپولیس با این شکست شانس حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد که این خیلی برایم ناراحت‌کننده است. با این حال برای دیگر تیم‌های حاضر در جام حذفی آرزوی موفقیت می‌کنم. این  مسابقه را ندیدم اما فیلم آن را گرفتم تا مسابقه را تماشا کنم. این موضوع برای پرسپولیس خوب نیست که شانس خود برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را با شکست مقابل پاس همدان و کنار رفتن از جام حذفی از دست داد.»

کد خبر 81157

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز