همشهری آنلاین: نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: دیدار ایران با کره‌جنوبی و عربستان با کره‌شمالی باید به صورت همزمان برگزار شود.

مهدی تاج در گفت و گو با فارس در مورد دیدار هفته آخر تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره‌جنوبی اظهار داشت: به صورت جدی به دنبال این موضوع هستیم که دیدار تیم‌‌‌های ایران و کره‌جنوبی که در سئول برگزار می‌شود با دیدار تیم‌های عربستان و کره‌شمالی که در ریاض انجام می‌شود به صورت همزمان برگزار شود.

وی با اشاره به این مورد که فدراسیون فوتبال ایران به دنبال تفاهم با AFC است؛ ادامه داد: بن‌همام، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا باید درخواست فدراسیون فوتبال ایران را لحاظ قرار دهد. این حداقل خواسته ما و عین عدالت است.

تاج افزود: اگر بازی ما ساعت 16 برگزار شود و تیم‌های عربستان و کره‌شمالی با آگاهی از نتیجه این دیدار به میدان بروند، امکان دارد در نوع بازی، اتفاقات خاص قابل پیش‌بینی بیفتد. بنابراین فدراسیون فوتبال ایران اعتقاد دارد دو بازی باید به صورت همزمان برگزار شود و به شدت این موضوع را دنبال خواهد کرد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: این تقاضا غیرمنطقی نیست. عرف بین‌المللی می‌گوید بازی‌هایی که حساس هستند و می‌توانند تأثیرگذار باشند باید به صورت همزمان برگزار شوند. به همین دلیل مصرانه از فیفا و AFC خواستاریم که این اتفاق بیفتد و شرایط برابر برای هر دو بازی پیش بیاید.

تاج درباره انتخاب داور ژاپنی برای دیدار تیم‌های ایران و کره‌جنوبی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم داور نباید از شرق آسیا باشد تا تحت تأثیر منافع منطقه‌ای قرار نگیرد. این موضوع نیز خواسته جدی فدراسیون فوتبال ایران از AFC است.

دیدارهای هفته آخر مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی چهارشنبه آینده برگزار می‌شود.

کد خبر 83323

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز