چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران عصر روز چهارشنبه در ادامه مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی 2010 مقابل امارات با یک گل پیروز شد

و این پیروزی، امید به حضور در جام جهانی را برای ملی پوشان زنده کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین بازی از مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، مقابل تیم ملی امارات قرار گرفت.

در این بازی که در ورزشگاه آزادی و با حضور 30‌هزار تماشاگر ایرانی برگزار شد، تیم ملی ایران با گل دقیقه 53 علی کریمی موفق شد از سد امارات بگذرد. شرایط نامناسب جوی مانع از حضور پرتعداد تماشاگران در این مسابقه حساس شد.

Iran's Mehdi Mahdavikia (C) fights for the ball with Walid Al Balooshi (R) and Nawaf Mubarak of the United Arab Emirates during their 2010 FIFA World Cup qualifying soccer match at Tehran's Azadi stadium June 10, 2009.

علی کریمی که از ابتدای نیمه دوم با خروج مهدی مهدوی کیا بازوبند کاپیتانی او را بر بازو بست در نیمه اول چند موقعیت مناسب را از دست داده بود، اما بالاخره یکی از فرصت‌های تیم ایران را با حرکت تکنیکی زیبا، ‌فریب مدافعان امارات و یک ضربه آرام و دقیق به ثمر رساند.

بازیکنان تیم ملی ایران در نیمه نخست چند موقعیت جدی روی دروازه میهمان خلق کردند اما گل برتری در نیمه دوم به دست آمد.حملات ملی پوشان در نیمه دوم این بازی شدت بیشتری پیدا کرد و تغییراتی که قطبی به‌وجود آورد بالاخره نتیجه داد.ابتدای نیمه دوم، قطبی تصمیم گرفت محمد رضا خلعتبری را به جای مهدوی‌کیا وارد زمین کند.

سرمربی تیم ملی بعد از آن آرش برهانی را جایگزین وحید هاشمیان کرد و خسرو حیدری در دقیقه 78 به‌عنوان سومین تعویض جانشین مسعود شجاعی شد. مهاجمان تیم ملی ایران چند فرصت مناسب دیگر برای گلزنی را در این مسابقه از دست دادند. مسعود شجاعی پیش از تعویض، جدی‌ترین موقعیت ایران را روی دروازه اماراتی‌ها خلق کرد. پاس این بازیکن، برهانی را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه آرام مهاجم تیم ملی ایران توسط مدافعان امارات پیش از ورود به دروازه دفع شد.

این نخستین پیروزی رسمی تیم ملی ایران با مربیگری افشین قطبی به حساب می‌آید و البته دومین پیروزی ایران در این مرحله از رقابت‌ها که در 7 بازی به دست آمده است.
ایران در حالی موفق به شکست امارات شد که دیگر بازی حساس این گروه بین 2تیم کره‌جنوبی و عربستان در سئول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

کره‌جنوبی که پیش از این به جام جهانی صعود کرده بود با 15 امتیاز همچنان صدرنشین است. عربستانی با این تساوی 11 امتیازی شدند و کره‌شمالی با همین امتیاز در مکان سوم جدول گروه قرار دارد.

تیم ملی ایران با پیروزی مقابل امارات و کسب 3 امتیاز 10 امتیازی شد و در مکان چهارم باقی ماند اما ملی پوشان درصورت پیروزی در بازی روز پایانی قطعا به جمع 3تیم برتر جدول گروه صعود خواهند کرد. آخرین بازی تیم ملی ایران روز 27 خردادماه در سئول انجام می‌شود و شاگردان افشین قطبی مقابل کره‌جنوبی قرار می‌گیرند.

تیم ملی ایران با کسب 3 امتیاز بازی آخر درصورت تساوی عربستان و کره‌شمالی مستقیما به جام جهانی صعود می‌کند، ‌در غیراین‌صورت با پیروزی ایران، ملی‌پوشان به مرحله پلی‌آف راه پیدا می‌کنند و تیم برنده بازی عربستان و کره‌شمالی که در ریاض برگزار می‌شود مستقیما به‌عنوان تیم دوم گروه راهی رقابت‌های جام جهانی خواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته پس از پیروزی مقابل تیم امارات گفت: اگر کسی بتواند در کره‌جنوبی این تیم را شکست دهد آن فرد افشین قطبی است.

قطبی در ادامه بیان کرد: بسیار خوشحالم که این پیروزی را به دست آوردیم و باید این پیروزی شیرین را به همه مردم ایران تبریک بگویم. ما استرس زیادی داشتیم و این استرس زیاد کار را برای تیم ما سخت کرد. این فشار روانی باعث شد تا در برخی از صحنه‌های بازی نتوانیم خوب کار کنیم اما خیلی خوشحالم که 3 امتیاز بازی را کسب کردیم.

کد خبر 83311

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز