چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: همه نگران این بازی هستند.اگر اتفاقی که در ورزشگاه یانگ‌گاک کره شمالی رخ داد این بار در آزادی به وقوع بپیوندد ایران باید جام جهانی 2010 را فراموش کند.

 تیم ملی ایران امروز در شرایطی به مصاف امارات می‌رود که در صورت کسب نتیجه‌ای غیر از پیروزی باید با جام جهانی 2010 خداحافظی کند. امروز تنها به شرط شکست امارات امیدوار به صعود خواهیم بود اما در صورت باخت یا حتی تساوی همه چیز تمام می‌شود.

کارنامه درخشان ایران مقابل امارات

امروز در ورزشگاه آزادی همه از تیم ملی ایران پیروزی می‌خواهند. تیم ملی ایران که برای صعود از گروه دو انتخابی جام جهانی 2010 به شدت نیازمند پیروزی در هر دو بازی مقابل امارات و کره‌جنوبی است، عصرامروز میزبان امارات خواهد بود. ایران تا به حال دوازده بار با امارات بازی کرده که حاصل آن 9 پیروزی و 3  تساوی بوده است.در این میان دروازه ایران فقط یک‌بار مقابل امارات باز شده آن هم در آخرین دیدار دو تیم در بازی رفت همین مرحله از رقابت که با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

دو تیم پنج بار در رقابت‌های انتخابی جام جهانی با هم بازی کرده‌اند که ایران سه بار برنده شده و دو بار مساوی کرده است. در مجموع 12 بازی، ایران 18 گل زده و فقط یک گل خورده است. در دیگر بازی همین گروه عربستان در سئول به مصاف کره‌جنوبی می‌رود که نتیجه‌اش برای ایران اهمیت فراوانی دارد.

 در 17 بازی این دو تیم سهم هر یک شش پیروزی بوده است. آنها در رقابت‌های انتخابی جام جهانی پنج بار با هم بازی کرده‌اند که کره‌جنوبی دو بار و عربستان یک بار برنده شده است. کره‌جنوبی در مجموع 17 گل و عربستان 13 گل زده است. در دیدارهای گروه یک نیز استرالیا میزبان بحرین است و ژاپن به مصاف قطر می‌رود. صعود استرالیا و ژاپن از این گروه قطعی شده و بحرین و قطر برای رتبه سومی می‌جنگند.
دیدار تیم‌های ملی ایران و امارات ساعت 19امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

افشین قطبی: بازیکنانم لبخند می‌زنند

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان انتقاد برخی از کارشناسان را غیرمنصفانه خواند و گفت: «آنها باید مسائل را به صورت شفاف و دقیق و با داشتن آگاهی کامل بررسی می‌کردند.» افشین قطبی افزود: «بازیکنان با وجود توقف در دیدار مقابل کره شمالی هنوز امیدوار هستند و می‌توان لبخند را بر چهره‌های آنها دید.» سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ضمن ابراز نارضایتی از نتیجه دیدار این تیم مقابل کره شمالی گفت: «از نتیجه راضی نیستم. ما هدف‌مان این بود که در پیونگ یانگ پیروز شویم اما یک امتیاز هم برای‌مان مهم است چراکه هنوز هم شانس صعود به جام جهانی را داریم و می‌توانیم با پیروزی در دو بازی آینده به این مهم دست یابیم.»

وی با انتقاد از کارشناسانی که عملکرد تیم ملی در دیدار مقابل کره شمالی را نقد کرده و از اینکه بازیکنی چون آرش برهانی فرصت بازی نیافته از کادر فنی تیم ملی انتقاد کرده‌اند، گفت: «متاسفانه از تیم ملی انتقاد شده اما خیلی از مسائل را شفاف بیان نکرده‌اند.آرش برهانی در دیدار مقابل چین مصدوم شد و با وجود تلاش کادر پزشکی تیم ملی به بازی مقابل کره شمالی نرسید.» وی افزود: «من در تاریخ مربیگری‌ام تا به امروز ندیده بودم که یک بازیکن دو دقیقه پس از ورودش به زمین مسابقه دچار مصدومیت شود.

با این حال برای خروج خلیلی از زمین ناچار شدیم برنامه تعویض‌ها را عوض کنیم و یک تعویض را نیز از دست دادیم.» سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: «من به نظر همه کارشناسان و مردم احترام می‌گذارم اما از آنها انتظار دارم زمانی که اطلاعات ندارند، اظهار نظر نکنند. بهتر است شرایط مربی تیم ملی را نیز درک کنند.»

قطبی گفت: «زمانی که بازی را از تلویزیون تماشا می‌کنید خیلی راحت‌تر می‌توانید در خصوص عملکرد تیم ملی اظهارنظر کرده و عملکرد مربی را نقد کنید.» وی با اشاره به این موضوع که از عملکرد تیم ملی تنها در 60 دقیقه بازی مقابل کره شمالی رضایت دارد، افزود: «باید نگاهمان رو به جلو و آینده باشد و به 6 امتیاز دو بازی بعدی فکر کنیم.» سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: «من در پرسپولیس هم این شرایط حساس را تجربه کرده‌ام. همانطور که با این تیم در دقیقه 97 قهرمان لیگ شدیم شاید در تیم ملی در آخرین لحظه جواز صعود به جام جهانی را به دست آوریم.»

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان غیبت جواد نکونام در دیدار مقابل کره شمالی را از بدشانسی تیم ملی خواند و گفت: «تیم ملی در 5 بازی گذشته خود قبل از بازی با کره شمالی تنها 6 امتیاز به دست آورده و 6 گل به ثمر رسانده بود. از این 6 گل، 3 گل را جواد نکونام وارد دروازه حریفان کرده بود. ما این بازیکن تعیین‌کننده را با بدشانسی در حساس‌ترین بازی خود آن هم در خانه حریف در اختیار نداشتیم.»

قطبی افزود: «نکونام از دید من بازیکنی با کیفیت و بالاتر از آن با شخصیت است که نقش بزرگی در تیم ملی داشته و در آینده به ویژه دو بازی آتی خواهد داشت.» وی با اشاره به اینکه تیم ملی در دیدارهای آینده از وجود بهترین بازیکنان استفاده خواهد کرد، افزود: «در بازی‌های حساس تجربه بازیکنان بسیار مهم و تاثیرگذار است. چرا که آنها فضا و شرایط تیم ملی را درک می‌کنند. من در شرایط فعلی بازیکنان باتجربه‌ای که در فرم ایده‌آل باشند را ترجیح می‌دهم و سعی می‌کنم بهترین‌ها را به میدان بفرستم.»

قطبی با ابراز خرسندی از عملکرد محمد نصرتی و پژمان نوری در پست‌هایی که مقابل کره شمالی بازی کردند، خاطرنشان کرد: «ما باید در بازی  با امارات پیروز شویم و بعد از این پیروزی به دنبال کسب برتری با اختلاف گل زیاد خواهیم بود تا تفاضل گل خود با کره شمالی را جبران کنیم. به همین خاطر ترکیبی از بازیکنان را به میدان می‌فرستم تا در هر پستی به دنبال گلزنی باشند.»

وی در پایان گفت: «ما در حال حاضر ابتدا به برتری در بازی مقابل امارات فکر می‌کنیم. آنها را با گل‌های زیاد شکست می‌دهیم  و پس از آن خود را برای بازی با کره‌جنوبی که بهترین تیم همگروه‌مان است، آماده می‌کنیم. من در حال حاضر از تیم کره کادو نمی‌خواهم و می‌خواهم تیمم را برای بازی با بهترین تیم ملی کره آماده کنم. کره تیمی است که همیشه با انگیزه به میدان می‌رود. این تیم که تجربه 7 بار حضور در جام جهانی را دارد با غرور بالا به مصاف ما خواهد آمد و مانند همیشه به دنبال پیروزی خواهد بود. اطمینان دارم کره‌جنوبی با تمام توان به مصاف ما خواهد آمد و خود را برای بازی با تیم دوم کره آماده نمی‌کنم.»

کفاشیان: باید با گل‌های زیاد امارات را شکست دهیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «مقابل امارات باید با تعداد گل زیاد به پیروزی برسیم.» علی کفاشیان اظهار داشت: «شرایط ملی‌پوشان بسیار خوب و امیدوارکننده است. ما در کره‌شمالی هم اگر شانس داشتیم، می‌توانستیم به پیروزی برسیم. از تلاش بازیکنان راضی هستم. آنها در این دیدار تلاش خود را انجام دادند که همین مورد از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است.»

وی در مورد اعتراض به داور مسابقه برابر کره‌شمالی عنوان کرد: «داوری اشکال خاصی نداشت و ما در این مورد به AFC نامه‌‌ای نداده‌ایم. در فوتبال حرفه‌ای امروز برای پیروز شدن باید برنامه داشت و باید از تک موقعیت‌ها استفاده کرد. داوری از نظر من خوب بود و مورد خاصی را از داور چینی ندیدم که به ضرر ما سوت بزند.» کفاشیان در مورد دیدار تیم‌های ایران و امارات و احتمال اینکه این تیم برای صعود عربستان بازی کند خاطرنشان کرد: «این موارد در فوتبال روز دنیا منسوخ شده است. بعید می‌دانم اماراتی‌ها مقابل ما برای کمک به صعود عربستان به میدان بیایند. علاوه بر این ما در خانه باید با تعداد گل‌های بالایی این تیم را شکست دهیم زیرا همچنان شانس صعود مستقیم به جام جهانی را داریم.»

دومنک: شکست ایران سخت است

سرمربی تیم ملی فوتبال امارات گفت: «بازی سختی را در پیش داریم و بازیکنان امارات برای حفظ حیثیت خود با تمام قوا مقابل ایران قرار خواهند گرفت.» دومنک باتینی خاطرنشان کرد: «چهارشنبه امارات آخرین بازی خود را انجام خواهد داد.

از نظر ما امارات این تورنمنت را بد شروع کرد و با تک‌امتیازی که از تساوی خانگی مقابل ایران به دست آورده بود، دیگر شانسی برای صعود ندارد.  امروز بازی سختی مقابل تیم میزبان داریم. تیم امارات بعضی از بازیکنان کلیدی خود همچون اسماعیل مطر و جمعه را در اختیار ندارد.»  سرمربی تیم ملی امارات در ادامه در ارتباط با این سئوال که تیم‌های عربی معمولا از هم حمایت می‌کنند، به عنوان مثال تیم بحرین به خاطر صعود عربستان جشن گرفت، حال شما قصد دارید بازی بسته و ضد تماشاگر ارائه دهید، تاکید کرد: «در این بازی ما به عربستان فکر نمی‌کنیم. مشکل شما هم نباید عربستان باشد. شما هم باید به امارات فکر کنید و بیایید تا امارات را ببرید.»

وی در پایان گفت: «بازیکنان تیم ایران را می‌شناسم. ایران در مقابل کره شمالی خوب ظاهر شد و بازی را بسته بود. نیمه‌ اول تیم ایران بهتر بازی کرد اما در نیمه‌ دوم به مشکل برخورد. اما اینکه ایران بعد از بازی با کره باید مقابل امارات قرار بگیرد و نتوانسته به خوبی ریکاوری کند، کار بازیکنان ایران را مشکل کرده است. اما در هر صورت برد مقابل ایران سخت است چرا که ایران تیم بزرگی است و معتقدم هنوز شانس صعود دارد.»

کد خبر 83222

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز