فصل زمستان فصل ظهور و بروز بیماری‌های دارای منشا ویروسی نظیر آنفلوآنزا، زیر سویه‌های کووید - ۱۹ و تعداد زیادی از ویروس‌های مختلف سرماخوردگی است. این مساله علاوه بر نیاز به اقدامات پیشگیرانه؛ تمرکز بر تقویت سیستم ایمنی بدن را ضروری می‌سازد.

مجموعه عکس‌های غذاهایی برای ایمنی بدن

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: اگر چه ویروس‌های جدید چندان کشنده نیستند اما می‌توانند بار درمانی سنگینی را بر نظام‌های بهداشتی دنیا تحمیل کنند، از این رو گنجاندن غذاهای خاص در رژیم غذایی ما می‌تواند گامی پیشگیرانه برای ایجاد ایمنی و تقویت بدن ما در برابر چالش‌های مختلف سلامتی باشد. در یکی از مطالبی که چندی پیش انتشار یافته درباره ادویه‌های شفابخش برای سیستم امینی بدن نوشته بودیم. در این مطلب به فهرستی از مواد غذایی که در تقویت سیستم ایمنی بدن موءثر هستند، اشاره کرده‌ایم.

۶ غذا برای تقویت بدن در برابر ویروس‌ های زمستانی | تصویر
برای دیدن اندازه واقعی تصویر کلیک کنید

مرکبات: از جمله پرتقال، لیمو، نارنگی، و انگور، دارای طعمی تند و سرشار از ویتامین C هستند. این مواد مغذی ضروری به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی مشهور هستند. آنتی اکسیدان‌های موجود در مرکبات با جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد از سیستم ایمنی محافظت می‌کنند.

کیوی: برای سلامت کلی مفید است. این میوه سرشار از فولات، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، بلکه در درمان عوارض مختلف مرتبط با سلامت نیز موءثر است. گنجاندن کیوی در رژیم غذایی معمولی شما می‌تواند فواید سلامتی زیادی داشته باشد.

ماهی چرب:‌مانند سالمون، ماهی تن و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و فواید سلامتی قابل توجهی دارند. این اسیدها دارای خواص ضد التهابی هستند که به طور قابل توجهی به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

سیر: یک ماده غذایی اصلی است که در آشپزخانه‌های سراسر دنیا پیدا می‌شود، این خوراکی گنجینه‌ای از خواص تقویت‌کننده سلامتی است. عناصر ضد التهابی آن می‌تواند التهاب را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. علاوه بر این، سیر حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

اسفناج: مانند یک نیروگاه تغذیه‌ای است و حاوی فلاونوئیدها، ویتامین C، ویتامین E و مواد معدنی مختلف است که به طور فعال به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند. مصرف منظم اسفناج می‌تواند یک اقدام پیشگیرانه در برابر بیماری‌های مختلف باشد.

کلم بروکلی: سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی، به عنوان یک سبزی عالی برای تقویت سیستم ایمنی عمل می‌کند. کلم بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و همچنین ویتامین‌های A، C و E، ایمنی بدن را تقویت کرده و به دفع بیماری‌ها کمک می‌کند.

در میان چالش‌های فزاینده ناشی ازشیوع انواع ویروس‌های سرماخوردگی در فصل زمستان اتخاذ یک رویکرد تغذیه‌ای برای تقویت ایمنی یک استراتژی محتاطانه است. گنجاندن مرکبات، کیوی، ماهی‌های چرب، سیر، اسفناج و کلم بروکلی در رژیم غذایی شما می‌تواند یک دیوار دفاعی قوی در برابر عفونت‌ها ایجاد کند. انتخاب رژیم غذایی آگاهانه در زمانی که اولویت دادن به سلامت و تندرستی بسیار مهم تلقی می‌شود، گامی پیشگیرانه به سمت یک سیستم ایمنی انعطاف‌پذیر است.


بیشتر بخوانید

۵ راهکار طبیعی برای سالم ماندن در فصل زمستان | با این نوشیدنی‌ های سم زدا با آلودگی هوا مقابله و وزن خود را کاهش دهید

فواید و مضرات نوشیدن آبمیوه در زمستان | چه آبمیوه‌هایی در فصل سرما بنوشیم؟

کد خبر 822436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha