شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

گروه سیاسی: مناسبت‌های روزهای آغازین خرداد ماه، دستمایه‌ 4 نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری شد تا در دومین روز از فرصت تبلیغات رسمی، به فعالیت‌های خود صبغه مناسبتی دهند

چنانکه محسن رضایی تمام این مناسبت‌ها را در قالب یک جمله گرد آورد که اگر سوم خردادی نبود، دوم خرداد و سوم تیری هم نبود.

گروه‌های اصلاح طلب در سالروز دوم خرداد همایش پرسروصدایشان را که از اواخر هفته گذشته با حاشیه‌هایی نیز همراه شده بود در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار کردند.

میرحسین موسوی که در اصفهان بود از طریق ویدئو کنفرانس با جمعیت حاضر در سالن سخن گفت. سید محمد خاتمی در این همایش سخنرانی کرد و زهرا رهنورد همسر میرحسین به نمایندگی از وی در سالن 12‌هزار نفری حاضر شد.

محسن رضایی در آستانه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در همایش فاتحان خرمشهر سخنرانی کرد و خود را اصولگرای پیش از انقلاب نامید که با هر 3 نامزد دیگر انتخابات، سبد مشترک رای دارد.

محمود احمدی‌نژاد به خرمشهر رفت تا در چهارمین سال ریاست‌جمهوری‌اش برای حل مشکلات خرمشهر از تصمیمش برای تصدی پست معاون فرمانداری این شهر سخن بگوید: بعد از دفاع مقدس، مردم تصمیم گرفتند خرمشهر را آباد کنند ولی کارهای انجام شده به هیچ وجه کافی نیست و به همین دلیل حاضر هستم شخصا به‌عنوان معاون فرماندار خرمشهر کارهای مردم را دنبال کنم.

مهدی کروبی در سفری 2 روزه به استان فارس رفت. بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سحام نیوز، ارگان حزب اعتماد ملی، استقبال‌کنندگان با لباس سفید که شعار «تغییر» به انگلیسی روی لباسشان حک شده بود به استقبال دبیر کل حزب اعتماد ملی در فرودگاه شهید دستغیب آمدند.

نمایندگان اصفهان دیروز علاوه بر میر‌حسین موسوی، میزبان نماینده محسن رضایی هم بودند. حسن بیادی رئیس ستاد مردمی حامیان محسن رضایی با پروازی به اصفهان رفته بود که مجتبی ثمره هاشمی هماهنگ‌کننده ستادهای مردمی حمایت از احمدی‌نژاد و محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس نیز با همان پرواز عازم اصفهان بودند.

مهم‌ترین برنامه محسن رضایی در دومین روز از فرصت فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها حضور و سخنرانی در همایش فاتحان خرمشهر بود. وی دیروز به ما گفت: در این استان با سران اصناف و تشکل‌های دانشجویی جلساتی داشتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اما امروز در نشستی به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی پاسخ می‌دهد. رضایی که پیش از این نیز در یک نشست خبری به سؤالات نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی پاسخ داده بود قرار بود دومین نشستش را سه‌شنبه هفته گذشته برگزار کند اما به‌دلیل رحلت آیت‌الله بهجت، این نشست به امروز موکول شد.

وی اما پس از چند روز وقفه در انجام سفرهای استانی خود به‌دلیل ضبط برنامه‌های رادیو و تلویزیونی ویژه انتخابات، صبح فردا به استان گلستان می‌رود و بعد از ظهر همان روز در مازندران خواهد بود.

میرحسین موسوی، صبح دیروز در ادامه سفرهای انتخاباتی خود وارد فرودگاه اصفهان شد. مردم اصفهان با شال‌های سبز به استقبال میرحسین رفته بودند.

سبز پوشان در تهران نیز که برای حضور در همایش «حامیان میرحسین موسوی» به سمت سالن 12 هزار نفری آزادی تردد می‌کردند دیده می‌شدند. به نوشته پایگاه اطلاع رسانی تابناک، چیزی حدود 60 نفر از وزیران دولت‌های هاشمی و خاتمی، میر حسین موسوی را در اصفهان همراهی می‌کردند.

میرحسین موسوی پس از ورود به فرودگاه اصفهان بلافاصله به گلزار شهدای این شهر رفت و با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد؛‌کاری که کروبی در شیراز و احمدی‌نژاد نیز در خرمشهر انجام دادند.

میر حسین موسوی دیروز پیش از سخنرانی خاتمی در سالن 12 هزار نفری آزادی از طریق ویدئو کنفرانس با جمعیت حاضر در این سالن سخن گفت. زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی نیز از سخنرانان این همایش بود.

موسوی، دیروز به شهرستان خوراسگان اصفهان رفت و در دانشگاه اصفهان هم سخن گفت. براساس اعلام قبلی، میر حسین موسوی فردا در تبریز خواهد بود و ٥ خرداد هم به شهر ارومیه سفر می‌کند.

از خرمشهر تا تهران

اگر محسن رضایی یکی از نامزدهای جناح اصولگرا، دیروز فقط در یک همایش حضور یافت اما محمود احمدی‌نژاد هم در خرمشهر بود و هم در تهران. مسجد جامع خرمشهر میزبان سخنرانی محمود احمدی‌نژاد بود.

وی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر 45دقیقه به‌صورت رو در رو با مردم گفت‌وگو کرد. در مقابل مسجد جامع خرمشهر، بیرق‌ها و علم‌های مربوط به عشیره‌های این منطقه دیده می‌شد که برای استقبال و خوشامد گویی به رئیس‌جمهوری حضور پیدا کرده‌ بودند.

احمدی‌نژاد زودتر از محسن رضایی و مهدی کروبی نشست خبری‌اش را برگزار کرد. وی دیروز بلافاصله از خرمشهر به تهران بازگشت و در جمع رسانه‌های خبری داخل و خارج حاضر شد و به سؤالات آنان پاسخ داد.

سفیدپوشان در شیراز

در فرودگاه شهید دستغیب شیراز حامیان کروبی با لباس‌های سفید به استقبال وی آمده بودند. لباس‌های سفیدی که با رنگ آبی روی آن شعار تغییر حک شده بود.

کروبی نیز سالن ورزشی شهید دستغیب را برای دیدار با مردم در شیراز انتخاب کرد. وی به گلزار شهدا رفت و در جمع عشایر استان فارس نیز حضور یافت.

دیدار با دانشجویان دانشگاه شیراز و دانشجویان دانشگاه آزاد در شهرک صدرا از برنامه‌های وی در این سفر است. در این سفر 2روزه غلامحسین کرباسچی، رسول منتجب‌نیا، فاطمه کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی را همراهی می‌کنند.

کروبی، صبح فردا در یک نشست مطبوعاتی در تالار مرکز همایش‌های رایزن، پاسخگوی سؤالات خبرنگاران داخلی و خارجی خواهد بود.

کد خبر 82019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز