جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: پس از خانه سینما که چند هفته پیش، چند سؤال از نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پرسید، حالا نوبت هنرمندان تئاتر و موسیقی شده تا آنها هم سؤالات خود را از نامزدها بپرسند.

خانه سینما با طرح چند سؤال از نامزدها، خواستار برنامه شفاف کاندیداها درباره سینما شده بود و اکنون خانه تئاتر با انتشار مطلبی تحت عنوان «ملاک خانه تئاتر دریافت پاسخ‌های شفاف است» خواستار پاسخ‌های شفاف 4 نامزد انتخابات دهم درخصوص مشکلات تئاتر ایران شده است.

خانه موسیقی ایران هم با ارسال نامه‌ای به نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم بر آن است تا با طرح مسائل و مشکلات صنفی این جامعه هنری از برنامه‌ها و دیدگاه‌های هر یک از این نامزدها به‌عنوان رئیس‌جمهوری آینده ایران مطلع شود.

محور 7 سؤال خانه تئاتر در این موارد است: ایجاد امنیت شغلی هنرمندان تئاتر، بیمه‌ بیکاری هنرمندان تئاتر، آزادی بیان و حدود ممیزی در تئاتر، قانونی‌شدن تولید تئاتر از طریق بخش خصوصی، تحول در نظام اداری موجود تئاتر، تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت فرهنگ و هنر و ارشاد اسلامی و درنهایت افراد پیشنهادی نامزدها برای پست وزارت فرهنگ و هنر و ارشاد اسلامی.

خانه موسیقی هم در نامه‌ای مفصل سؤالاتی از نامزدها پرسیده که محورهای اصلی آنها چنین است: رویکرد رئیس‌جمهوری آینده در زمینه کم کردن میزان ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه موسیقی، برنامه رئیس‌جمهوری آینده برای ساماندهی آموزش موسیقی که علاوه بر ارتقای فرهنگ عمومی جامعه می‌تواند چندین هزار شغل در آموزشگاه‌های زیر نظر‌آموزش و پرورش برای فارغ‌التحصیلان موسیقی ایجاد کند، برنامه دولت آینده در ساخت و ساز تالارها و مکان‌های ویژه موسیقی با گنجایش بالا، برنامه نامزدها برای حمایت و صیانت از هنرمندان موسیقی، به‌خصوص هنرمندان موسیقی نواحی ایران و بالاخره ‌برنامه مدون و مشخص دولت دهم برای تامین حقوق مولفان موسیقی.

البته تاکنون نامزدها به برنامه‌های فرهنگی کمتر روی خوش نشان داده‌اند و برنامه‌های مشخصی ارائه نکرده‌اند. شاید در چند روز باقیمانده بتوان شاهد پاسخ آنها به سؤالات هنرمندان بود

کد خبر 82894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز