شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

حداقل 5/1 برابر همه

محمود احمدی‌نژاد گفت: در مقایسه با عملکرد دولت‌ها در هر بخشی که مقایسه شود، دولت نهم حداقل 1.5 برابر آنها فعالیت و دستاورد داشته است.

این نامزد ریاست‌جمهوری دوره دهم با اشاره به اتهامات علیه عملکردش گفت: امروز یک جنگ روانی با حجم سنگین تهمت و دروغ در جریان است تا حافظه تاریخی مردم را به حاشیه ببرند که این حجم سنگین از تهمت و هتاکی در تاریخ کشورمان بی‌سابقه است و از سوی دیگر نیز دشمنان به‌خاطر اینکه در موضوع هسته‌ای و دیگر عرصه‌های بین‌المللی از ملت ایران سیلی خورده‌اند به‌دنبال انتقام‌گیری هستند.

رئیس‌جمهوری دوره نهم از فشارهایی که علیه دولتش در موضع سیاست خارجی و به‌ویژه هسته‌ای وارد می‌کنند، یاد کرد و افزود:  امروز جایگاه ملت ایران به جایی رسیده است که آنهایی که کشورمان را محور شرارت نامیده بودند، به‌دنبال رابطه و مذاکره با ایران هستند.

دولت اخلاقی

میرحسین موسوی در رادیو معارف دیدگاه‌های خود را در زمینه مسائل فرهنگی، کتاب و سینما تشریح و تاکید کرد که نظام آموزش عالی ایران برای ایجاد ارتباط با مسائل دینی و اسلامی باید نگاه خود را به معنویت و مذهبی‌تر کردن جامعه تغییر دهد؛ چراکه با قیود و فشار نمی‌تواند جامعه را مذهبی کند.

او گفت: با توجه به وظیفه‌ای که به دولت نسبت داده شده، دولت باید دولتی اخلاقی باشد و اقتصاد اخلاقی که موضوع مطرح شده از جانب بنده است به معنی آن است که رفتار، گفتار و سیاست‌های دولت منشأ توزیع معنویت در جامعه است و صداقت در وعده‌ها و عمل به آن و نگاه به برنامه و بودجه و تطابق با قانون و نگاه اخلاقی به مدیران داشتن از مصادیق دولت اخلاقی است.

وی افزود: من معتقدم دولت نقش فرعی در آن زمان داشت. البته عده‌ای این فکر مرا اغراق‌آمیز تلقی کردند درصورتی‌که اگر به نظام جامعه خود بنگریم می‌توانیم راهکار حل مشکلات فرهنگی را درون جامعه بیابیم.

بلندگو ندادید، گله دارم

مهدی کروبی در مسجد دانشگاه امیرکبیر در جمع دانشجویان، عنوان کرد: همه‌ ما باید 22 خرداد در کنار هم پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنیم و به هر کسی که رای بیشتری آورد و رئیس‌جمهوری شد، کمک کنیم. من بنایم بر این است که با وجود اینکه یک گرایش خاصی دارم اما برای گرایش‌های مختلف احترام قائلم.

به گزارش ایسنا، این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره برنامه سخنرانی خود در دانشگاه امیرکبیر گفت: نماینده‌ ولی فقیه در دانشگاه اصرار داشت که این برنامه انجام شود. من هم فردا، پس‌فردا و روز بعد از آن به سفرهای مختلفی می‌روم و برنامه‌های فشرده‌ای دارم.

ضمن ابراز گله‌مندی از مسئولان، از استادان و دانشجویان این دانشگاه تشکر می‌کنم.  او در آغاز سخنانش با اشاره به همین موضوع تأکید کرد: من از رئیس دانشگاه گله‌مندم؛ امروز ما باید در این مکان باشیم و بلندگو و ساختمانی در اختیارمان نباشد. درحالی‌که در این فضا باید دانشجویان را به حضور گسترده در انتخابات تشویق کنیم.

شهریور با اوباما دیدار می‌کنم

محسن رضایی گفت: اگر روند تغییر به‌خوبی پیش برود در اجلاس شهریور ماه سازمان ملل با آقای اوباما ملاقات خواهم کرد.

به گزارش ایرنا محسن رضایی در گفت‌وگو با شبکه خبری انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که اگر آمریکا تغییر کند ما نیز تغییر خواهیم کرد، ما در دولت ائتلافی یک بسته پیشنهادی به آمریکا ارائه می‌کنیم که براساس آن تشریح می‌شود آمریکا چه گام‌هایی باید بردارد و ما نیز در مقابل چه خواهیم کرد.

وی با بیان این مطلب که ما در عرصه سیاست خارجی دچار افراط و تفریط شدیم، تصریح کرد: دولت آقای خاتمی سیاست انفعال را در پیش گرفت و دولت نهم نیز ماجراجویی را اتخاذ کرد، اما ما راه سومی را انتخاب می‌کنیم که در آن عزت مردم ایران حفظ شود.

کد خبر 82503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز