دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : کسانی که منتظر تغییر در آمریکا هستند بدانند که تغییری در سیاست های آنها در قبال فلسطین ایجاد نمی‌شود.

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دوشنبه ( 27 اردیبهشت) با حضور درهمایش "فلسطین وظیفه ملتها" طی سخنانی اظهارداشت: همه کسانی که می‌توانند با قلم و زبان و رفتارهای سیاسی، اجتماعی گامی درجهت افشای ماهیت رژیم صهیونیستی بردارند و از ملت شجاع فلسطین دفاع کنند وظیفه مهمی به دوش دارند.

وی با اشاره به ارائه انواع طرح‌های صلح در 60 سال گذشته با طرح این سئوال که چرا این پیشنهادات تا کنون منتج به نتیجه نشده است، تصریح کرد: اولین مسئله این است که این طرح‌ها بر پایه واقعیت مستقر نبوده است و بیشتر تخیلی هستند.

لاریجانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در دوران بوش علاقه‌مند به مانور در سال 2008 در این خصوص بودند، گفت: آنها کاری به حقوق فلسطین نداشتند و قصدشان این بود حقوق فلسطینی‌ها را به مناقصه بگذارند، نکته مهمتر این بود که کشورهای اسلامی نیز در این زمینه متفرق بودند و یکصدا نبودند و کار جدی برای مردم فلسطین انجام ندادند.

رئیس مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی نوعی بیداری در بین ملت‌ها بوجود آمده است، این هوشیاری سیاسی را بسیار با اهمیت خواند و گفت: در حوادثی مانند اشغال عراق شاهد تظاهرات دنیا علیه این اقدام بودیم و در جنگ 33 روزه بیداری مسلمانان در همه کشورهای اسلامی و حتی غربی رگه‌هایی را نشان می‌داد که علیرغم توطئه رژیم صهیونیستی که به بحث شیعه و سنی پرداختند، اما فشار سیاسی در قهرمان بودن مقاومت امری نبود که بتوان از آن غفلت کرد.

وی با اشاره به اظهارات برژینسکی در آخرین کتاب خود یادآور شد: برژینسکی می‌گوید از مختصات جهان امروز این است که به لحاظ سیاسی بیدار شده و ما شاهد نوعی بیداری و فعالیت محیط سیاسی هستیم. همچنین چامسکی نظریه پرداز آمریکایی می‌گوید بر اساس نظرسنجی‌ها نه تنها جنبش عدم تعهد بلکه اغلب آمریکایی‌ها نیز معتقدند که ایران حق داشتن انرژی هسته‌ای را دارد. این نظریه پرداز معتقد است استفاده ابزاری از جامعه بین‌المللی امروز رنگ باخته و امروز عنوان جامعه بین‌الملل به معنای همپایی با آمریکا است.

لاریجانی یادآور شد : آمریکایی ها در بحث تغییر تبلیغات زیادی کردند اما من باور جدی نسبت به این موضوع ندارم و آنها را بیشتر یک سری تاکتیک های ظاهری می دانم اما منتظرم ببینیم در متن تحولات چه اتفاقی خواهد افتاد.

رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: 80 درصد تنفر عمومی از آمریکا به دلیل حمایت صد در صدی این کشور از اسرائیل است که ضررهایی برای آنان به دنبال داشته است به طوریکه اگر هزار بار بگویند که برای صلح به منطقه آمده و می‌خواهند از مسلمانان دفاع کنند کسی این گفته آنان را باور ندارد زیرا رفتار آنان واقعیت این اظهارات را نشان نمی‌دهد.

وی گفت: به نظر ما سید حسن نصرالله یک قهرمان در جهان است و اگر شما صد بار او را تروریست بنامید کسی باور نمی‌کند زیرا ریشه رفتار مقاومت واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی است. کسانی که منتظر تغییر در آمریکا هستند بدانند که تغییری در سیاست‌های آنها در قبال فلسطین ایجاد نمی‌شود.

لاریجانی ادامه داد: جایگاه بیداری فلسطین مثل حماس زنده است و با فشارها نتوانستند ماجرا را به نحوی که می‌خواستند شکل دهند، بلکه منجر به شکستی برای اسرائیل شدند.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر این نکته که ایران به طور جد پشت سر حماس و حزب الله است، گفت: ما افتخار می کنیم که از آنها حمایت می‌کنم. زیرا آنها برگرفته از تفکر اسلامی هستند. انقلاب اسلامی یک ماهیت ضد ظلم دارد و مسئله تفکر در انقلاب اسلامی یک موضوع جدی است به خاطر همین ما از همه جریانات آزادی بخش دفاع می‌کنیم و این فکر از اول انقلاب توسط امام راحل بنیانگذاری شده است.

لاریجانی افزود: ما انکار نمی‌کنیم که موشک دوربرد داریم ما به این تکنولوژی دست یافته ایم انکار هم نمی کنیم که فناوری هسته ای ما پیشرفت کرده است اما استراتژی ما تعرض به کشورها نیست.

وی خطاب به غربی ها یادآور شد: شما صدام را به جان ما انداختید و ما از خود دفاع کردیم شما سلاح شیمیایی به صدام دادید و امروز سخنان برخی سیاستمداران آمریکایی هم این در پذیرش این نکته تاکید دارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز بیش از 100 هزار نفر ایرانی از سلاح‌های شیمیایی آسیب دیده اند اما آمریکایی‌ها در این موضوع سکوت پیشه کرده‌اند، گفت: اما ایران از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و در استفاده از این سلاح‌ها مبانی خود را دارد. زمانی که رهبری استفاده از این نوع سلاح‌ها را حرام اعلام می‌کند ما از آن استفاده نمی‌کنیم، ما کشوری هستیم که به دنبال پیشرفت علمی هستیم اما ماجراجویی نمی‌کنیم کسانی که رژیم صهیونیستی را رصد می کنند بدانند امروز در آستانه یک مسئله جدید هستیم.

لاریجانی با بیان اینکه قرار است ابتکار جدیدی به عنوان طرح صلح اعراب و اسرائیل در دستان آمریکا و در سفر به مصر به عنوان ابتکاری ویژه ارائه شود، خاطر نشان کرد: طرح‌های صلح آمریکا نتیجه‌ای جدید ندارد زیرا آنها می‌خواهند رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شوند سپس به دنبال صلح باشند اما ما می‌گوییم چرا باید این رژیم غاصب را به رسمیت بشناسیم این برای ما فضاحت آمیز است و توقع نابجایی است و هر کس به این درخواست پاسخ مثبت دهد آبروی خودش را برده است.

وی تئوری پردازی در نشان دادن بیت‌المقدس به عنوان یک مکان عام برای ادیان را نکته‌ای تهوع آوری خواند و گفت: آنها می‌خواهند ماهیت مسجد بودن بیت‌المقدس را از بین ببرند و این یک طرح فریبکارانه و بدتر از آناپولیس است اگر رژیم صهیونیستی می‌خواهد با این کار به سمت یک صلح بسیار مفتضح پیش برود بداند که این طرح، طرح صلح نیست بلکه به سوی جهنم است و مسلمانان اجازه نمی‌دهند که مکان مقدسشان از بین برود.

لاریجانی ادامه داد: این نکته که می‌گویند فعلا بپذیرید که فلسطینی‌ها در این مکان بمانند درست نیست چون فلسطینی‌ها به دعوت آنها نیامده‌اند که حالا بمانند این طرحی نیست که تاب تحمل چند روز را داشته باشد و بالافاصله شکست خواهد خورد.

رئیس مجلس تاکید کرد: آنها برای نتیجه بخش بودن طرحشان باید حق ملت فلسطین برای حضور در این کشور را بپذیرند و همه راهکارها باید با توافق باشد و نمی‌توان چیزی را به فلسطین تحمیل کرد.

لاریجانی گفت: اگر آمریکا می‌خواهد تغییری انجام دهد ابتدا باید حق ملت فلسطین را بپذیرد.

وی در ادامه طرح جدید صلح اعراب و اسرائیل در مصر که توسط اوباما ارائه می‌شود را توهین به شعور مسلمانان دانست و گفت: اینکه انتظار داشته باشند اعراب و مسلمانان در کنار دشمن خود قرار گیرند توهین به آنان است البته نباید فراموش کرد ضعف‌هایی هم وجود داشته که اسرائیل چنین حرکتی را انجام داده است.

رئیس مجلس در پایان دست کم گرفته شدن شعور جمعی مسلمانان را اشتباه بزرگ اسرائیل خواند.

کد خبر 81678

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز