یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درباره یک میلیارد دلار تخلف در گزارش تفریغ بودجه سال 1385 کل کشور، وزارت نفت و شرکت مربوط، اسناد و مدارکی به مجلس ارائه کرده‌اند که این مدارک به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات فرستاده شده است

 به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در پاسخ به تذکر محمد کریم شهرزاد نماینده مردم اصفهان افزود: هیئت رئیسه منتظر بررسی و اعلام نظر نهایی این کمیسیون است.

وی تصریح کرد: دیوان محاسبات طبق قانون موظف است گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه کند و در صحن علنی قرائت شود.

شهرزاد نماینده اصفهان در تذکری آیین نامه‌ای با انتقاد از گزراش تفریغ بودجه سال 1385 کل کشور گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره واریز نشدن یک میلیارد دلار شرکت نفت به خزانه که در گزارش تفریغ بودجه 85 به آن اشاره شده است نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات، رئیس مجلس و روسای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات نوشته است.

وی افزود: در این نامه با استدلال قوی درباره این یک میلیارد دلار که در رسانه‌ها به شکل بدی مطرح و در فصل تبلیغات دستمایه شد، توضیح لازم داده شده است.

نماینده اصفهان گفت: تا زمانی که این گزارش از تریبون مجلس خوانده نشده و یک مرجع اصلی نظر نهایی خود را نداده است نباید از این مبلغ سوء استفاده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس نامه وزیر اقتصاد، مبلغ مورد نظر دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه سال 85 (‌ یک میلیارد و 58 میلیون و 540 هزار دلار ) مربوط به نفتی است که به پالایشگاه‌های داخلی اختصاص داده شده و در واقع چیزی از درآمد نفتی کشور گم نشده است.

محمدکریم شهرزاد افزود‌: سال گذشته دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه سال 1385 که از تریبون مجلس پخش شد اعلام کرد، دولت یک میلیارد و 58 میلیون و 540 هزار دلار اختلاف حساب در درآمد نفتی خود دارد که رسانه‌ها این موضوع را با ادبیاتی غیرمتعارف منعکس کردند، بر اساس نامه وزیر امور اقتصادی و دارایی به دیوان محاسبات، دولت در بودجه سال 1385 کل کشور تخلفی در درآمد نفتی نداشته است. 

کد خبر 81562

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز