یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درباره یک میلیارد دلار تخلف در گزارش تفریغ بودجه سال 1385 کل کشور، وزارت نفت و شرکت مربوط، اسناد و مدارکی به مجلس ارائه کرده‌اند که این مدارک به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات فرستاده شده است

 به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در پاسخ به تذکر محمد کریم شهرزاد نماینده مردم اصفهان افزود: هیئت رئیسه منتظر بررسی و اعلام نظر نهایی این کمیسیون است.

وی تصریح کرد: دیوان محاسبات طبق قانون موظف است گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه کند و در صحن علنی قرائت شود.

شهرزاد نماینده اصفهان در تذکری آیین نامه‌ای با انتقاد از گزراش تفریغ بودجه سال 1385 کل کشور گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره واریز نشدن یک میلیارد دلار شرکت نفت به خزانه که در گزارش تفریغ بودجه 85 به آن اشاره شده است نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات، رئیس مجلس و روسای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات نوشته است.

وی افزود: در این نامه با استدلال قوی درباره این یک میلیارد دلار که در رسانه‌ها به شکل بدی مطرح و در فصل تبلیغات دستمایه شد، توضیح لازم داده شده است.

نماینده اصفهان گفت: تا زمانی که این گزارش از تریبون مجلس خوانده نشده و یک مرجع اصلی نظر نهایی خود را نداده است نباید از این مبلغ سوء استفاده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس نامه وزیر اقتصاد، مبلغ مورد نظر دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه سال 85 (‌ یک میلیارد و 58 میلیون و 540 هزار دلار ) مربوط به نفتی است که به پالایشگاه‌های داخلی اختصاص داده شده و در واقع چیزی از درآمد نفتی کشور گم نشده است.

محمدکریم شهرزاد افزود‌: سال گذشته دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه سال 1385 که از تریبون مجلس پخش شد اعلام کرد، دولت یک میلیارد و 58 میلیون و 540 هزار دلار اختلاف حساب در درآمد نفتی خود دارد که رسانه‌ها این موضوع را با ادبیاتی غیرمتعارف منعکس کردند، بر اساس نامه وزیر امور اقتصادی و دارایی به دیوان محاسبات، دولت در بودجه سال 1385 کل کشور تخلفی در درآمد نفتی نداشته است. 

کد خبر 81562

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز