گروه اجتماعی: چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک برگزارشد

محورهای مقالات این همایش از سوی برگزار کنندگان در 10 رشته مشخص شده بود که از این میان می‌توان به ضرورت تجدید نظر در چارت روابط عمومی‌ها مبتنی بر آیین‌نامه جدید، مدل‌های پیاده‌سازی روابط‌عمومی الکترونیک در دستگاه‌های دولتی، روابط عمومی الکترونیک و آموزش فراگیر دانشگاهی و حرفه‌ای ‌و روابط عمومی الکترونیک و نظام‌های اطلا‌ع‌رسانی اشاره کرد.

در این همایش از روزنامه‌ همشهری به‌عنوان روزنامه حامی توسعه و تعمیق دانش روابط عمومی الکترونیک تقدیر شد و لوح‌تقدیر و تندیس ویژه دبیرخانه همایش نیز به محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، به‌عنوان شهردار حامی توسعه روابط عمومی الکترونیک تعلق گرفت.

از دیگر بخش‌های این همایش می‌توان به اجرای مراسم بزرگداشت دکتر شهیندخت خوارزمی اشاره کرد.  [دکتر خوارزمی استاد پیشگام روابط عمومی‌الکترونیک شناخته شد]

خوارزمی که به‌عنوان استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک انتخاب شده‌است آثار برجسته‌ای در حوزه فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات نظیر کتاب‌های الوین تافلر را به فارسی برگردانده و خود نیز در زمینه تالیف آثار عملی سابقه‌ای طولانی دارد.

وبلاگ‌نویسان برتر

از میان وبلاگ‌های بررسی شده توسط همایش 5 وبلاگ به‌عنوان وبلاگ‌های برتر انتخاب و معرفی شدند.این وبلاگ‌ها عبارت بودند از:

1- وبلاگ بلوچ ارتباط با نویسندگی: امان‌الله تمنده رو 2- وبلاگ روابط عمومی شهرداری رشت 3- وبلاگ حرفه‌؛ روابط عمومی به نویسندگی محمود حق وردی 4- وبلاگ راه ارتباط به نویسندگی منصور ساعی 5- وبلاگ روابط عمومی روزنامه قدس در این مراسم همچنین از وبلاگ یک سرباز معلم جنوبی به نویسندگی عبدالمحمد شعرانی نیز تقدیر شد.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی نیز با فرستادن پیامی به این همایش بر این نکته تاکید کرده ‌است که روابط عمومی، بخش از واقعیت موجود در ساختار سازمان‌ها و نهاد‌هاست.در این پیام آمده‌: همیشه گروهی بوده‌اند که به هر دلیل سعی کرده‌اند جامعه بشری در عالم بی‌خبری بماند اما آگاهی چون خورشید است که همیشه پشت ابر نمی‌ماند و با توجه به شرایط زمانی و مکانی با شدت و ضعف پرتو افشانی می‌نمایند.

در این میان روابط عمومی به‌عنوان بخشی از واقعیت موجود در ساختار نهادها و سازمان‌ها و پلی دوسویه از یک سو گوشی شنوا برای شنیدن نظرات جامعه و از سوی دیگر زبانی گویا برای گفتن اخبار و اطلاعات نهادهای متبوع است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه پیام خود آورده است: به‌رغم کج‌سلیقگی‌های باندی، جناحی و فردی، کلیت نظام، دانستن را حق مسلم مردم می‌داند.

اما باید اعتراف کنیم که به خاطر برخی محدودیت‌ها نتوانستیم از ظرفیت اسمی و فنی این پدیده اجتماعی ـ اداری که کم‌کم شکل علمی به‌خود گرفته استفاده‌ بهینه نماییم.
شهردار تهران طی پیامی به این همایش اذعان کرد که حرکت به سوی استقرار روابط عمومی الکترونیک تنها یک تغییر صوری و ظاهری نیست بلکه تحولی است که فلسفه روابط عمومی را هدف قرار داده، آن را در جهت شفاف و پاسخگو کردن تمام اجزای سازمان در برابر مردم مهیا می‌سازد.

در پیام محمدباقر قالیباف آمده است: مدیریت کلانشهرها در جهان امروز، مقتضیات و راهبردهای ویژه را می‌طلبد. در  این راهبردها به‌عنوان چشم‌انداز، از شهری سالم، روان، پاک، در دسترس و پویا یاد می‌شود که مدیریت آن به‌گونه‌ای روزآمد و پاسخگوی نیازهای متنوع شهروندان است.

از دیدگاه مدیریت شهری، تحقق چنین چشم‌اندازی به‌ویژه در کلانشهری که از مشکلات زیرساختی و دیرپا در رنج است نیازمند راهبردی متفاوت و نوآورانه است که در آن مشارکت مردم، سهم اساسی دارد. مشارکت معنی‌دار مردم در گرو اهمیت دادن به دیدگاه‌های آنان و واسپاری نقش ناظر اجتماعی به آنان است.

درصورت پذیرش چنین راهبردی نمی‌توان مشارکت مردم را تنها در شعار بیان کرد بلکه باید عمل و رفتار مدیریتی ما بیانگر باورمان به این اصل باشد.

شهیندخت خوارزمی، نایب‌رئیس انجمن ایرانی جامعه اطلاعاتی در این همایش، روابط عمومی الکترونیک را دارای بنیانی تکنولوژیک دانست و گفت: جامعه اطلاعاتی بدون درک و فهم روندهای آی سی تی به دشواری می‌تواند فلسفه وجودی خود را درک کند.

با شناخت اصول حاکم بر جامعه اطلاعاتی، روابط عمومی الکترونیک بهتر می‌تواند به ایران خدمت کند.وی با بیان اینکه هوشمند شدن آی سی تی به‌عنوان مهم‌ترین تحول مطرح می‌شود، آی سی تی را در گروه تکنولوژی‌های نوین طبقه‌بندی کرد و افزود: روابط عمومی الکترونیک باید به حرکت پرشتاب آی سی تی توجه کند.

همایش روابط عمومی الکترونیک دیروز بعد از ظهر با توزیع گواهینامه و تقدیر از ساز‌مان‌ها و دستگاه‌های منتخب در محل هتل المپیک تهران به کار خود پایان داد

کد خبر 81578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز