پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر مولانا تاکید کرد روابط عمومی‌ها در 30 سال گذشته پیشرفت زیادی کرده‌اند که نشان مشروعیت آنها در نظام است

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدحمید مولانا - استاد ارتباطات - در دومین جشنواره روابط عمومی‌های استان کرمانشاه با بیان این مطلب تصریح کرد: روابط عمومی گرچه یک واژه نسبتا جدید است اما در کشور ما ریشه‌ای سنتی و قدیمی دارند و پیش از این به صورت روابط مردمی بوده است.

وی علت تشکیل روابط عمومی‌ها را توسعه و رشد اقتصادی ملی و سازمان‌های جدید و زیاد شدن فعالیت دولت‌ها عنوان کرد و گفت: امروزه باید روابط عمومی‌ها از یک مثلث دولت، جامعه و رسانه در جهت موفقیت خود استفاده کنند.

مشاور رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه مشروعیت، محبوبیت و مشارکت سه عامل مهم در موفقیت روابط عمومی‌هاست، تصریح کرد: دستگاه‌ها می‌توانند با ایجاد حس اعتماد در بین مردم، آنان را جلب عملکرد خود کنند. روابط عمومی‌ها باید با مشارکت مردم و ایجاد ارتباطی دو سویه فعالیت کنند تا موفق باشند.

مولانا یادآور شد: در جوامع اسلامی به ویژه ایران، مساجد و خانواده‌ها از رسانه‌های سنتی هستند که برای موفقیت روابط عمومی‌ها بسیار مهم هستند، به صورتی که می‌توان اینگونه بیان کرد که روابط عمومی می‌تواند نمونه باشد که بر روابط سنتی تکیه کند.

وی هست‌ها و بایدهای روابط عمومی‌ها را رفع احتیاجات مردم، شفافیت مسائل مبهم، حفاظت از فضای عمومی جامعه، پرهیز از شهرت‌طلبی و مبالغه در شعارها، تامین آسایش برای مردم، توجه به اهداف نظام، پرهیز از سوداگری و کوشش در جهت بهینه‌سازی محیط زیست و بالاخره مراعات اخلاق عمومی جامعه عنوان کرد

کد خبر 81348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز