همشهری‌آنلاین: تحقیق و مطالعه بر مبنای واقعیات خارجی و شناخت نقاط قوت و ضعف دشمن، ما را در برابر تهدیدهای آینده توانمند می‌سازد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پروفسور حمید مولانا امروز 4 مرداد در جمع استادان بسیجی دانشگاه‌های کشور در مشهد افزود: مهمترین کار، درک سیستم‌های دیگر و قدرت و ضعف آنهاست که مبنای تحقیقات ما باید اطلاعات صحیح و منابع دقیق باشد نه تعصبات ایدئولوژیک، کتب ناقص و رسانه‌ها.

این استاد دانشگاه در دهمین هم اندیشی اساتید بسیجی کشور، اصلی‌ترین مشکل آمریکا را جهان اسلام و اندیشه اسلامی دانست وگفت: بزرگترین نقطه قوت ما، اسلامی بودن نظام ماست و امروز بیشتر از هر الگوی دیگری، دشمنان را می‌ترساند.

مولانا حرکت امام در آغاز انقلاب را ناشی از درک صحیح و اطلاع ایشان از شرایط زمان و مکان برشمرد و افزود: امروز جهان غرب، به ویژه آمریکا از این می‌ترسند که ایران اسلامی در آینده نزدیک، به الگویی موفق درجهان اسلام تبدیل شود.

وی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بحران‌های سیاسی‌، اقتصادی که این کشور با آن دست درگریبان است اشاره کرد و گفت: هیئت حاکمه آمریکا پس از این انتخابات با 4 موضوع اصلی روبروست که حل آن‌، کمک موثری در برون از بحران خواهد بود.

پروفسور مولانا خروج قوای نظامی از عراق، اصلاحات اقتصادی و مهار بحران‌های مالی این کشور‌، حل و فصل موضوع فلسطین و مذاکره و کنار آمدن با ایران را مهمترین دستور کار هیئت حاکمه آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت‌: بحران اقتصادی پیش روی آمریکا در 80 سال گذشته بی‌سابقه است به گونه‌ای که ارزش دلار آمریکا نسبت به 50 سال گذشته 85 درصد کاهش یافته است‌.

مولانا بن‌بست های سیاسی آمریکا را با وقایع پس از جنگ ویتنام و تحریم نفت اعراب و روی کارآمدن دموکرات‌ها مقایسه کرد و افزود: وضع امروز آمریکا بحرانی تر از30سال گذشته است و بسیاری از صاحب نظران بر این عقیده‌اندکه آمریکا امروز نیاز به تغییرات بنیادی و اساسی دارد

کد خبر 58998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز