همشهری آنلاین: انتظار می رود جان بولتون، نماینده فعلی امریکا در سازمان ملل از سمت خود برکنار شود.در این صورت او دومین مقام ارشد دولت جورج بوش خواهد بود که با پیروزی دمکرات‌ها مقام خود را از دست می دهد

پیش از او دونالد رامسفلد، که از او نیز به عنوان یکی از محافظه کاران تندرو یاد می شد، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش بی بی سی با وجود آنکه بیش از یک سال از دوره خدمت جان بولتون به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل می گذرد، انتصاب وی هنوز رسمیت نیافته است.

در ماه مارس سال 2005، رییس جمهوری آمریکا بولتون را نامزد سمت نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل کرد و از سنای آن کشور خواست این انتصاب را تایید کند. این درخواست به دلیل مخالفت اعضای حزب دموکرات و برخی اعضای حزب جمهوریخواه با دیدگاه های بولتون مورد قبول سنا قرار نگرفت.

 اینهمه، در ماه اوت همان سال، بوش با استفاده از اختیارات رییس جمهوری در مورد انتصاب موقت مقامات ارشد در دوره تعطیل مجلس سنا، حکم انتصاب بولتون را صادر کرد.

اینگونه انتصاب ها باید پس از آغاز دوره جدید قانونگزاری سنا به تایید نمایندگان برسد.

دوره بعدی قانونگزاری سنا در ماه ژانویه سال آینده آغاز می شود که برخلاف دوره کنونی، حزب مخالف دموکرات اکثریت کرسی های آن را در اختیار خواهد داشت.

جورج بوش رسما خواستار تایید انتصاب جان بولتون تا قبل از خاتمه دوره کنونی مجلس سنا شده است اما به نظر نمی رسد این درخواست مورد قبول قرار گیرد. 

کد خبر 7975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز