یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

گروه بین‌الملل: گزارش گروه مطالعه عراق که توسط لی هامیلتون از حزب دمکرات و جیمز بیکر از حزب جمهوریخواه تهیه شده است، دوشنبه 22 آبان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

با بالاگرفتن مشکلات آمریکا در عراق و شکست کاخ سفید در رسیدن به اهداف خود در این کشور، جرج بوش درحالی که هر روز بر ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق تأکید داشت،گروهی مرکب از سیاستمداران دو حزب دموکرات و جمهوریخواه تشکیل داد تا این گروه فارغ از گرایش‌های حزبی  گزارش جامعی درباره عراق تهیه کنند. گرچه اسم این گروه، گروه مطالعه عراق است اما در واقع دامنه مطالعه انجام شده، فراخ‌تر از این است و کل خاورمیانه، شامل استراتژی آینده آمریکا در قبال عراق، اسرائیل، سوریه، لبنان، عربستان و ایران را نیز دربر می‌گیرد. در جلسه امروز، علاوه بر جورج بوش، دیک چنی معاون رئیس‌جمهور آمریکا، استفان هدلی مشاور امنیت ملی، کاندولیزا رایس وزیر امورخارجه، دونالد رامسفلد وزیر دفاع مستعفی، جان نگرو پونته وزیر امنیت داخلی، ژنرال مایک هایدن رئیس سیا، زلمای خلیل‌زاد سفیر آمریکا در عراق، ژنرال پیتر پیس دباکسرپ، رئیس ستاد ارتش آمریکا و رابرت گیتس وزیر دفاع جدید شرکت دارند.
ایهود اولمرت نخست‌وزیر اسرائیل امروز با جورج بوش دیدار می‌کند، گرچه خبری از حضور وی در این جلسه منتشر نشده است، اما نتیجه جلسه قطعاً برای دولت متزلزل وی مهم است. شکست آمریکا در عراق و شکست اسرائیل در لبنان، تلاطمی در آرایش سیاسی دولت در آمریکا، اسرائیل و لبنان ایجاد کرده است.
تغییر آرایش سیاسی در آمریکا با انتخابات کنگره در روز سه‌شنبه رقم خورد.
تغییر آرایش سیاسی در لبنان با استعفای وزیران امل و حزب‌الله از دولت سینیوره شروع شده است و رژیم صهیونیستی نیز از این تغییرات در امان نیست.
کد خبر 8164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز