سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاخ سفید روز 8 ژانویه (18 دی) اعلام کرد:جورج بوش،زلمای خلیل‌زاد را به عنوان سفیر جدید این کشور در سازمان ملل منصوب خواهد کرد.

به گزارش رویترز،بوش همچنین ریان کراکر سفیر آمریکا در پاکستان را به عنوان سفیر جدید این کشور در عراق به جای خلیل زاد به کار خواهد گمارد.

این انتصابات از جمله آخرین تغییراتی هستند که بوش چند روز پیش از اعلام استراتژی جدید آمریکا در عراق انجام خواهد داد.

اگر سمت جدید خلیل زاد از سوی مجلس سنای آمریکا تایید شود او رسما جایگزین جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل خواهد شد. حزب دموکرات آمریکا پس از پیروزی در انتخابات کنگره(مجلس نمایندگان و سنای آمریکا) اعلام کرده بود که جان بولتون را به عنوان سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل تایید نخواهد کرد.

در نتیجه جان بولتون از سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل کنار رفت تا دیپلماتی دیگر جای وی را در این سمت پر کند.

اما انتصاب خلیل زاد در سمت سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در حالی صورت می‌گیرد که جورج بوش تحت فشار سیاسی دموکرت‌ها در هر دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا قرار است استراتژی جدید آمریکا در عراق را اعلام کند.

بر اساس گزارش‌های تایید نشده‌ای بوش با نادیده گرفتن مفاد گزارش بیکر- هامیلتون قرار است در خواست اعزام 20هزار نیرو به عراق را در سخنرانی در کنگره مطرح کند.این در حالی است که استراتژی جدید بوش از هم اکنون با مخالفت قانونگذاران و نظامیان آمریکایی روبرو شده است.

تونی اسنو سخنگوی کاخ سفید که پیش از این خبر از این انتصاب داده بود، از اعلام تاریخ مشخصی برای سخنرانی بوش درباره استراتژی جدید عراق خودداری کرد.

کد خبر 12871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز