گروه اقتصادی: وفا غفاریان رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات از توافق برای همکاری شهرداری تهران در توسعه و بهبود پوشش تلفن همراه در این شهر خبر داد.

به گزارش همشهری وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه نصب آنتن در تهران خاطرنشان کرد که علاوه بر نهاد های دولتی و نیمه دولتی مردم نیز باید در این زمینه با شرکت های دست اندرکار توسعه شبکه ارتباطات سیار همکاری کنند چرا که این شبکه یک خدمت عمومی است و به رفع نیاز های ارتباطی شهروندان منجر می شود.

وی همچنین از ضرورت تعامل با شرکت های خصوصی برای توسعه شبکه تلفن همراه خبر داد و تاکید کرد که هم دولت وهم شرکت های پیمانکار در این زمینه کم تجربه هستند و باید با صبر و حوصله به پیشبرد کار نصب تجهیزات تلفن همراه در شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران کمک کرد.

دیروز اپراتور دوم تلفن همراه کشور ایرانسل  نیز از توافق با شهرداری تهران برای همکاری در توسعه پوشش این شرکت خبر داد. روابط عمومی این شرکت در اطلاعیه‌ای تاکید کرده است این توافق به رفع موانع موجود در راه توسعه این شبکه جدید تلفن همراه در تهران منجر می شود و وعده داده که بزودی پوشش این شبکه در تهران تکمیل می‌شود. در حال حاضر 60 درصد تهران تحت پوشش این شبکه خصوصی است.

بازنگری قرارداد تولید تجهیزات

درحالیکه مسئله تولید و نصب تجهیزات تلفن همراه کشور به یک مسئله عمده در توسعه این شبکه مخابراتی کشور تبدیل شده است در تازه ترین تحول شرکت مخابرات ایران از حذف دو شرکت حاضر در قرارداد تولید تجهیزات برای ایجاد ظرفیت واگذاری شش میلیون خط تلفن همراه از فهرست شرکت های مورد اعتماد خود خبر داده است.

جمعه خبر گزاری فارس اعلام کرد که با این رویداد ، قراردادی که چندی پیش با شرکت های داخلی به امضا رسیده است باید بازنگری شود.

کد خبر 7954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز