شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

گروه حوادث: زوج جوان برای رسیدن به ثروت بادآورده، یک شرکت قلابی اعزام دانشجو به خارج از کشور تاسیس کردند و با فریب بیش از 17 نفر، نقشه کلاهبرداری‌های میلیونی خود را عملی کردند.

در رؤیای آن سوی آب‌ها

تحقیقات پلیس برای دستگیری این زوج کلاهبردار، اسفند ماه گذشته و با شکایت تعدادی از مالباختگان در اداره آگاهی مشهد آغاز شد. 

یکی از شاکیان در تشریح ماجرا گفت: وقتی در کنکور قبول نشدم، تصمیم گرفتم برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کنم، به همین خاطر آگهی روزنامه‌ها را زیر و رو کردم تا اینکه نشانی و شماره تماس شرکتی را که در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت می‌کرد، به دست آوردم.

از آنجا که شرایط درج شده در آگهی وسوسه‌کننده بود، راهی دفتر شرکت در یکی از خیابان‌های مشهد شدم و در آنجا زن و مرد جوانی را دیدم که خود را مسئولان شرکت معرفی می‌کردند. آنها وقتی دیدند قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را دارم، مدعی شدند به راحتی می‌توانند مقدمات ثبت‌نام مرا در دانشگاه دلخواهم فراهم کنند.

بنابراین در چند مرحله بیش از 15 میلیون تومان از من گرفتند و خواستند خودم را برای سفر آماده کنم، اما روز قرار وقتی به دفتر این شرکت رفتم تا مدارکم را بگیرم متوجه شدم آنها شرکت را تخلیه کرده و پا به فرار گذاشته‌اند.

بعد از اظهارات مرد جوان، در حالی که شاکیان دیگری نیز شکایت‌های‌ مشابهی مطرح کرده بودند، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان قرار گرفت و به دستور سرهنگ صادقی - رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی - تحقیقات پلیسی برای شناسایی زوج کلاهبردار آغاز شد.

بررسی‌های اولیه  حاکی از آن بود که متهمان از مدتی پیش نقشه این کلاهبرداری را طراحی و با راه‌اندازی یک شرکت قلابی، شروع به انتشار آگهی اعزام دانشجو به خارج از کشور کرده بودند. آنها با این ادعا که می‌توانند دانشجویان را برای تحصیل در رشته‌های مختلف به کشورهای انگلیس، اوکراین و کانادا اعزام کنند بیش از 17 نفر را فریب داده و بعد از کلاهبرداری 270 میلیون تومان از طعمه‌هایشان پا به فرار گذاشته بودند.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای یافتن ردی از متهمان ادامه یافت و کارآگاهان در جریان تحقیق از شاکیان پرونده و بررسی‌های اطلاعاتی دریافتند زوج جوان بعد از کلاهبرداری میلیونی به تهران گریخته‌اند.

به این ترتیب، تحقیقات برای دستگیری متهمان وارد مرحله‌ای تازه شد و ماموران از طریق اطلاعات به دست آمده از مخبران خود دریافتند این زوج قصد دارند به‌زودی از طریق فرودگاه مشهد از کشور خارج شوند.  از آنجا که احتمال می‌رفت، متهمان برای تهیه بلیت به یکی از آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنند، ماموران تمامی آژانس‌ها را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند تا اینکه صبح 6 فروردین امسال موفق شدند یکی از آنها را هنگام تهیه بلیت شناسایی کنند.

با دستگیری مرد جوان و اعتراف او به کلاهبرداری میلیونی، همسر وی نیز بازداشت و به اداره آگاهی انتقال یافت.

شرکت‌های کاغذی

سرهنگ عبدالله قاسمی- رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا - با بیان این خبر گفت: این زوج جوان در بازجویی‌ها مدعی شدند بعد از کلاهبرداری از طعمه‌هایشان، پول‌های به دست آمده را در اختیار مرد دیگری که همدستشان بوده، قرار داده‌‌اند و این در حالی است که پلیس هنوز موفق به دستگیری این متهم فراری نشده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود هشدارها و توصیه‌های پلیس آگاهی درخصوص فعالیت شرکت‌های کاغذی، همچنان شاهد فعالیت این شرکت‌ها و کلاهبرداری‌های میلیونی هستیم، از مردم خواست فریب آگهی‌های تبلیغاتی این شرکت‌ها را نخورند و پیش از مراجعه به آنها، از قانونی بودن فعالیت‌شان مطمئن شوند.

کد خبر 79342

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز