ماموران‌ پلیس آگاهی با این سرنخ، عملیات گسترده‌ای را برای یافتن مرد کلاهبردار آغاز کرده‌اند.

در نخستین روزهای آبان ماه گذشته، 3 مرد با مراجعه به کلانتری 124، پلیس را در جریان نقشه کلاهبرداری یک مرد جوان قرار دادند که به بهانه رهن یک آپارتمان میلیون‌ها تومان از آنها کلاهبرداری کرده بود.

در بازجویی از شاکیان که به شیوه مشابهی از هر 3 نفر آنها کلاهبرداری شده بود، آنها گفتند: مدتی قبل وقتی برای رهن یا اجاره منزل، در صفحات آگهی‌های روزنامه‌ها جست‌وجو می‌کردیم، آپارتمانی در خیابان شریعتی که قیمت مناسبی داشت، نظرمان را جلب کرد.

از آنجا که این خانه شرایط مناسبی داشت، با شماره تلفنی که در روزنامه اعلام شده بود تماس گرفتیم و برای رهن منزل با مردی که خود را مالک خانه معرفی می‌کرد، قرار ملاقات گذاشتیم اما پس از پرداخت 10 تا 15 میلیون تومان و امضای قرار داد، هنگامی که برای تحویل خانه به آنجا رفتیم‌، متوجه شدیم این ملک متعلق به فرد دیگری است و مالک قلابی این خانه را به هر 3 نفر ما رهن داده است.

با اعلام این گزارش‌ها، با دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 3 تهران، رسیدگی به پرونده به کارآگاهان اداره چهاردهم ( مبارزه با کلاهبرداری) پلیس آگاهی تهران بزرگ محول شد.

رهن و اجاره

کارآگاهان در بررسی‌های تخصصی خود دریافتند مالک قلابی پس از آنکه با مبلغ اجاره بسیار بالایی، این خانه را از مالک آن اجاره کرده است، اقدام به جعل سند مالکیت و شناسنامه مالک نموده و پس از آن با دادن آگهی در روزنامه‌ها، آن را به 3 شاکی رهن داده است.
در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، چند شاکی دیگر نیز به دادسرا رفتند و از کلاهبرداری مشابهی پرده برداشتند؛ در این پرونده‌ها نیز ردپایی از مرد کلاهبردار به چشم می‌خورد.

عکسی از یک کلاهبردار

در حالی که مرد کلاهبردار هیچ سرنخی از خود برجای نگذاشته بود، یکی از شاکیان جدید در اظهارات خود به ماموران گفت: پس از مشاهده آگهی به اتفاق همسرم برای بازدید از خانه و تنظیم قرار داد به نشانی آپارتمان رفتیم، بعد از کمی گفت‌وگو بر سر مبلغ رهن به توافق رسیدیم اما همسرم که به قیمت عجیبی که مالک اعلام کرده بود، مشکوک شده بود از من خواست در تنظیم قرارداد بیشتر دقت کنم، من که فریب چرب زبانی‌های متهم را خورده بودم قولنامه را امضا کردم ولی همسرم که همچنان به این مرد مظنون بود به‌صورت مخفیانه و با استفاده از گوشی تلفن همراهش از وی که در حال صحبت‌کردن  با من بود عکس گرفت که اکنون این عکس در حافظه گوشی اوست. ماموران که به سرنخ بسیار مهمی دست یافته بودند، تصویر ضبط شده در دوربین تلفن همراه را به سایر شاکیان نشان دادند که آنها نیز متهم را شناسایی کردند.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: با دستور مرجع قضایی مبنی بر چاپ تصویر بدون پوشش متهم در جراید، از افرادی که متهم را شناسایی کرده‌اند درخواست می‌شود برای کمک به پلیس در دستگیری این متهم، به شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه 3 تهران یا اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 51055614 تماس بگیرند.

کد خبر 79587

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز