جمعه ۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

گروه حوادث: مرد بنگاه‌‌دار بعد از سال‌ها فعالیت‌ وقتی توانست اعتماد مردم را به‌خود جلب کند نقشه کلاهبرداری‌هایش را به اجرا گذاشت.

این مرد با فروش زمین‌ و آپارتمان‌های خیالی به طعمه‌هایش بیش از یک میلیارد تومان به جیب زد و پا به فرار گذاشت. تحقیقات پلیس برای دستگیری مرد کلاهبردار به‌دنبال شکایت تعدادی از مالباختگان در اداره آگاهی اسلامشهر آغاز شد.

یکی از شاکیان مدعی بود: مدتی قبل در حالی که به‌دنبال آپارتمانی برای خرید می‌گشتم، به یک بنگاه معاملات ملکی با سابقه‌ زیاد در شهرک واوان که همه مردم به آن اعتماد داشتند رفتم.

مالک بنگاه با چرب‌زبانی و ادعای اینکه آپارتمان مناسبی برای فروش دارد مرا فریب داد و بعد از نشان‌دادن این آپارتمان به من و همسرم، با ما وارد معامله شد. او بعد از اینکه مبلغ هنگفتی از من گرفت، برای سندزدن آپارتمان قرار محضر گذاشت اما در روز قرار وقتی به دفتر خانه رفتم از او خبری نشد.

به همین خاطر به بنگاه وی رفتم و آنجا بود که متوجه شدم این مرد بعد از آنکه آپارتمان فرد دیگری را به من فروخته، محل کارش را تخلیه کرده و متواری شده است.

با اظهارات این مرد، در حالی که دیگر مالباختگان نیز شکایات مشابهی را مطرح کرده بودند، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای دستگیری مرد بنگاه‌دار آغاز شد. 

کارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند، متهم یک مرد میانسال است که از چند سال قبل با راه‌اندازی بنگاه‌ معاملات ملکی در شهرک واوان، فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت توانسته، اعتماد مردم منطقه را به‌خود جلب کند.

وی سپس با فروش تعدادی آپارتمان و زمین که متعلق به افراد دیگری بود، از 35 نفر کلاهبرداری کرده و بعد از به جیب زدن بیش از یک میلیارد تومان، متواری شده است.

از آنجا که تا‌کنون تحقیقات پلیسی برای دستگیری این مرد به نتیجه نرسیده است و از طرفی احتمال می‌رود متهم فراری کلاهبرداری‌های دیگری را نیز در منطقه رقم زده باشد، بازپرس پرونده با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم در روزنامه‌ها، از کسانی که از مخفیگاه این مرد اطلاع دارند خواست ماجرا را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و یا شماره تلفن 02282184543 - پلیس آگاهی اسلامشهر-  اطلاع دهند.

کد خبر 76071

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز