گروه حوادث: مرد جوان با دیدن آگهی تبلیغاتی یک مؤسسه خرید و فروش حیوانات در اینترنت، برای خرید اینترنتی 2 خرگوش، نیم میلیون تومان به حساب مدیر سایت واریز کرد

اما وقتی این حیوانات به فرودگاه نرسید، متوجه شد فریب گردانندگان سایت را خورده است.

رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران پلیس جرایم رایانه‌ای قرار گرفت که مدتی قبل مرد 28 ساله‌ای به نام محمد به دادسرای شهرری رفت و از مدیر یک سایت اینترنتی به خاطر کلاهبرداری به بهانه فروش 2 خرگوش گرانقیمت شکایت کرد.

این مرد در اظهاراتش به بازپرس نوفرستی–  رئیس شعبه 11 دادسرای شهرری- گفت: یک‌ماه قبل با یک سایت اینترنتی آشنا شدم که در زمینه فروش حیوانات خانگی فعالیت می‌کرد، گردانندگان سایت در تبلیغات خود اعلام کرده بودند نه تنها حیوانات خانگی بلکه حتی درصورت درخواست مشتریان می‌توانند برای آنها شیر و پلنگ هم تهیه کنند.

وی افزود: از آنجا که علاقه بسیار زیادی به نگهداری حیوانات داشتم با دیدن این سایت تصمیم گرفتم با آنها ارتباط برقرار کرده و سفارش تهیه 2خرگوش نژاد خارجی گرانقیمت را به آنها بدهم.

به این منظور برای این سایت ایمیلی  فرستادم و بعد از آنکه سفارش خرید خرگوش‌ها را دادم، ایمیلی  را که از سوی گردانندگان سایت ارسال شده بود دریافت کرده بودم که در آن از من خواسته شده بود برای خرید هر خرگوش 250 هزار تومان به حساب مدیر سایت بریزم و من هم این مبلغ را به حسابی که مدیر سایت برایم ایمیل کرده بود واریز کردم.

بعد از گذشت مدت کوتاهی، بار دیگر ایمیلی  دریافت کردم که گردانندگان سایت برایم ارسال کرده بودند و در آن شماره بارنامه‌ای اعلام شده بود که باید با آن در تاریخ و ساعت معینی به فرودگاه مهرآباد تهران می‌رفتم و خرگوش‌ها را تحویل می‌گرفتم،  اما زمانی که در زمان تعیین شده، به فرودگاه رفتم اثری از خرگوش‌ها نبود و با پیگیری‌های مکرری که در فرودگاه انجام دادم متوجه شدم شماره بارنامه‌ای که برایم ارسال شده است مربوط به محموله‌ای است که چند سال قبل ارسال شده است.

این مرد در ادامه گفت: بعد از این اتفاق، بارها برای مدیر سایت ایمیل ارسال کردم اما او هیچ‌یک از این ایمیل‌ها را جواب نداد و در آن زمان بود که متوجه شدم فریب کلاهبرداران اینترنتی را خورده‌ام.

بازپرس نوفرستی روز گذشته با اعلام این خبر گفت: پرونده این کلاهبرداری اینترنتی به دایره مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد و از آنجایی که احتمال می‌رود کلاهبرداری‌های گردانندگان این سایت اینترنتی گسترده باشد، دستور شناسایی گردانندگان سایت و بازداشت مدیر سایت صادر شده است.

بازپرس شعبه 11 دادسرای شهرری، با بیان اینکه تنها دیدن تبلیغات مربوط به یک شرکت در محیط اینترنت دلیلی بر صحت ادعاهای گردانندگان سایت نیست گفت: چنانچه افراد دیگری هم به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند از آنها درخواست می‌شود برای شکایت به مراجع قضایی مراجعه کنند.

کد خبر 75614

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز