گروه حوادث - مهدیه مصطفایی: راز کلاهبرداری میلیونی مرد جوان از شرکت بیمه زمانی فاش شد که همسر او به دادگاه خانواده رفت تا مهریه‌اش را به اجرا بگذارد.

این مرد و همدستانش با پرونده‌سازی و مدارک جعلی توانسته بودند دیه 2 کودک را که در یک تصادف رانندگی جان باخته بودند، به جیب بزنند.

راز این کلاهبرداری عجیب زمانی فاش شد که زن جوانی به دادگاه خانواده شهرری رفت تا بتواند مهریه‌اش را از همسرش بگیرد.  این زن مدعی بود به خاطر نداشتن تفاهم با همسرش قصد جدا شدن از او را دارد اما قبل از گرفتن طلاق می‌خواهد مهریه‌اش را به اجرا بگذارد تا بتواند با این پول زندگی‌اش را بگذراند.

با شکایت این زن رسیدگی به پرونده در دادگاه خانواده آغاز شد و وقتی همسر وی مقابل قاضی پرونده قرار گرفت ادعا کرد که توانایی پرداخت مهریه را ندارد.

اظهارات این مرد در حالی بیان می‌شد که همسر او با ارائه مدارکی مدعی شد شوهرش حسابی در یکی از بانک‌های پایتخت باز کرده که میلیون‌ها تومان پول در آن نگهداری می‌کند.
به این ترتیب قاضی دادگاه مرد جوان را محکوم به پرداخت مهریه کرد و به ماموران اجرای احکام دستور داد مبلغ مهریه را از حساب بانکی وی برداشت کنند.

کلاهبرداری از شرکت بیمه

با صدور حکم دادگاه، مراحل قانونی برای برداشت مبلغ مهریه از حساب مرد جوان انجام شد اما درست زمانی که قرار بود این مبلغ از حساب برداشت شود ماموران متوجه شدند مرد جوان این حساب بانکی را با استفاده از مدارک جعلی باز کرده است.

با مشخص شدن این موضوع، رسیدگی به پرونده وارد مرحله‌ای تازه شد و از آنجا که استفاده از مدارک جعلی جرم به‌شمار می‌رود، پرونده در اختیار قاضی حسینی - بازپرس شعبه 2 دادسرای شهرری - قرار گرفت. با آغاز تحقیقات پلیسی- قضایی، گروهی از ماموران وارد عمل شدند و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد پول‌هایی که در حساب جعلی مرد جوان نگهداری می‌شود از یکی از شرکت‌های بیمه به این حساب واریز شده است.

به این ترتیب ماموران عازم این شرکت بیمه شدند و در جریان تحقیقات دریافتند پولی که در حساب مرد جوان است، دیه 2 کودک است که طبق مدارک موجود در اداره بیمه، یک‌سال قبل در یک سانحه رانندگی کشته شده بودند.

از آنجا که مرد جوان هیچ فرزندی نداشت، ماموران به ماجرا مشکوک شدند و در ادامه تحقیقات راز کلاهبرداری این مرد و همدستش از شرکت بیمه را برملا کردند.

سناریوی عجیب

در این تحقیقات مشخص شد مرد جوان با همدستی یکی از کارمندان شرکت بیمه و جعل مدارک مورد نیاز خود را به جای والدین 2 کودک قربانی جا زده تا بتواند دیه آنها را به جیب بزند.

با مشخص شدن این موضوع بازجویی از متهم آغاز شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ماموران گفت: یک سال قبل زمانی که یکی از دوستانم در اداره بیمه کار می‌کرد تصمیم به اجرای این نقشه گرفتیم. ما تمامی مدارک یک تصادف را که در جریان آن 2 کودک جان باخته بودند با کمک یک جاعل حرفه‌ای، جعل کردیم و بعد از آن سناریوی کلاهبرداری از شرکت بیمه را عملی کردیم.

بعد از جعل مدارک، من خودم را به‌عنوان پدر آن 2 کودک جا زدم و این در حالی بود که در تمامی مراحل رسیدگی قضایی به پرونده همدستم نیز به‌عنوان کارشناس بیمه حضور داشت. به این ترتیب موفق شدیم با همدستی مرد دیگری حکم پرداخت دیه را از دادگاه بگیریم و این پول از سوی شرکت بیمه به حسابی که با مدارک جعلی باز کرده بودم واریز شد.

هنوز مدتی از این کلاهبرداری نگذشته بود که همسرم هنگام مرتب کردن وسایلم متوجه دفترچه حساب جعلی‌ام شد و فهمید در این حساب مبلغ هنگفتی نگهداری می‌شود. او که از مدت‌ها قبل قصد جدایی از من را داشت با دیدن این دفترچه حساب به دادگاه رفت و مهریه‌اش را به اجرا گذاشت و همین مسئله باعث شد تا راز کلاهبرداری من و همدستانم فاش شود.

بعد از اعترافات مرد جوان، همدستان او هم دستگیر شدند و پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران حفاظت و اطلاعات پلیس شهرری قرار گرفت.

کد خبر 75145

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز