گردشگری شکم یا همان شکم‌گری یکی از جذاب‌ترین بخش‌های صنعت گردشگری است که مخاطبان زیادی در جهان دارد. سارا بتولی نویسنده جوان دهه هشتادی نخستین کتاب خود را با این عنوان انتخاب کرده است. نویسنده جوانی که علاقه زیادی به گردشگری دارد و سعی می‌کند علایقش را با نویسندگی پیوند بزند.

سارا بتولی

همشهری آنلاین- سمیرا باباجانپور: ۱۶ سال سن دارد. در پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک تحصیل می‌کند. اهل خبرنگاری است و نخستین میزگرد دانش‌آموزی خبرگزاری پانا را او برگزار کرده است. در کنار همه دغدغه‌های کوچک و بزرگ زندگی نویسندگی را بهترین گزینه برای آرامش می‌داند. به‌خصوص که نخستین کتابش با سوژه‌ای متفاوت مورد تحسین قرار گرفته است.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا بخوانید

چگونه شکم‌گردی کتاب شد؟  | خاطرات یک کتاب‌اولی دهه هشتادی

سارا بتولی از ۱۳ سالگی نویسندگی را با نوشتن دل‌نوشته‌های روزانه آغاز می‌کند. همین امر باعث می‌شود در نویسندگی توانمند شود. او می‌گوید: گاهی متن و دل‌نوشته‌هایی را می‌نوشتم و در پویش‌هایی که از طرف آموزش‌وپرورش برگزار می‌شد در زمینهٔ عکس و متن شرکت می‌کردم و حتی در دو مورد هم عنوان برگزیده را کسب کردم. انگیزه خوبی برای نوشتن داشتم و آرامشی را که نوشتن برایم فراهم می‌کرد دوست داشتم.

حمایت از نویسندگان جوان

آشنایی او با انتشارات رزا و گروه نویسندگی اهل قلم که چند سالی می‌شود برای توانمندسازی نوجوانان و جوانان در امر نویسندگی تلاش می‌کنند باعث شد تا توانمندی او در نوشتن به سمت نگارش کتاب سوق داده شود. انتخاب موضوع گردشگری آن هم با محوریت گردشگری شکم عنوان جذابی برای کتاب او بود. بتولی می‌گوید: «تهران شهر دیدنی و جذابی است. جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد. به‌خصوص درزمینهٔ گردشگری غذا بسیار غنی است. متأسفانه گردشگران اطلاعات چندانی از این موضوع ندارند. تصمیم گرفتم در این کتاب مخاطب را آگاه کنم.» مکان‌های منتخب گردشگری تهران با محوریت شکم گردی به‌طور کامل در این کتاب توضیح داده شده است.

نویسنده می‌گوید: سعی کردم برای همه سلیقه‌ها پیشنهادهای جذاب داشته باشم. کودک، نوجوان، پیر و جوان بتوانند با موضوعات کتاب ارتباط برقرار کنند.

چگونه شکم‌گردی کتاب شد؟  | خاطرات یک کتاب‌اولی دهه هشتادی
مراسم رونمایی از کتاب گردش و شکم گردی درتهران

رونمایی از یک کتاب خواندنی

نخستین تجربه نویسندگی این جوان دهه هشتادی با حضور اعضای گروه نویسندگی اهل‌ قلم و رئیس سازمان گردشگری شهرداری تهران رونمایی شد. بتولی می‌گوید: نوشتن کتاب هم‌زمان با روزهای درس و مدرسه بود. برای همین باید هماهنگی بیشتری بین کارهایم ایجاد می‌کردم. خوشبختانه این موضوع نه تنها به درس‌هایم لطمه نزد بلکه مفید و پیشرو هم بود. به لطف خدا کارهای چاپ و مجوز چاپ هم به‌خوبی پیش رفت.

به اعتقاد این نویسنده جوان، نویسندگی باعث رشد تفکر مثبت در جوانان می‌شود. آن‌ها با نویسندگی می‌توانند هیجانات ذهن خود را کنترل کنند. نویسندگی مستلزم تحقیق و مطالعه است و این برای یک جوان بهترین بهانه برای تحصیل دانش است. 

کد خبر 792705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha