همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص با بیان ایکه باید سعی شود صحنه برای اظهار نظر دانشجویان فراهم گردد، بی‌تفاوتی مردم را بزرگترین خطر برای انقلاب دانست.

به گزارش ایسنا در دیدار جمعهی از تشکل‌ها و مسئولان منطقه 6 دانشگاه آ‍زاد اسلامی استان خوزستان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ایشان با اشاره به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری تاکید کرد: در انتخابات، مصالح ملی، اسلامی و انقلابی بر همه چیز ارجحیت دارد و همه فعالان و افراد موثر در صحنه انتخابات باید به این موضوع توجه داشته باشند.

رئیس هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای اینکه در آینده، کشور وضع مطلوب‌تری داشته باشد، باید دانشجو مطلع، آگاه و در صحنه باشد و تشکل‌های دانشجویی در ایجاد این فضا نقش موثری دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه بزرگ‌ترین خطر برای انقلاب را بی‌تفاوتی مردم دانست و تاکید کرد: اگر بی‌تفاوتی از دانشگاه‌ها شروع شود خطرناک‌تر است؛ از این رو باید تلاش شود تا صحنه برای اظهارنظر و فعالیت سیاسی دانشجویان مهیا باشد.

وی مهم‌ترین سرمایه کشور را نیروی انسانی برشمرد و گفت: از قشر آگاه و تحصیل‌کرده‌ای که در دانشگاه‌های کشور فعال است باید به نحو مطلوبی برای پیشرفت کشور استفاده کرد و نگذاشت این سرمایه معطل بماند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه سرمایه موجود در دانشگاه آزاد اسلامی را در خدمت مردم عنوان کرد و افزود: اموال دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به هیچ‌کس نیست و اکنون تلاش داریم با وقف این اموال برای دانش و تحصیل مردم ایران، این سرمایه را برای آیندگان حفظ کنیم.

وی سیاست دانشگاه آزاد اسلامی را گسترش تحصیلات در مقاطع تکمیلی در کشور عنوان کرد و افزود: اکنون عرضه فرصت تحصیلی در دانشگاه از تقاضا در حال فزونی گرفتن است که در این زمینه گسترش مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌تواند کارگشا باشد.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان را نیز مهم عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌های کشور می‌توانند با همکاری بانک‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تحقیقات علمی و صنعتی در کشور را گسترش دهند و علم و صنعت را به یکدیگر نزدیک کنند.

بر اساس این گزارش در ابتدای این دیدار دکتر عزیزیان رئیس منطقه 6 دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین آقایان نصرآبادی و دکتر امیدوار به نمایندگی از تشکل‌های دانشجویی هر کدام مطالبی را درباره وضعیت تشکل‌های دانشجویی و رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی و وضعیت دانشجویان این دانشگاه بیان کردند و گفتند در استان خوزستان دانشگاه آزاد اسلامی 128 هزار دانشجو مشغول به تحصیل دارد و 120 هزار فارغ‌التحصیل نیز داشته است.

دکتر امیدوار در این دیدار با ارائه آماری، عنوان کرد: اکنون 70 درصد از هنرمندان و 80 درصد خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از فارغ‌التحصیلان و یا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی افزود: حتی در تاسیسات فن‌آوری هسته‌‌ای کشور تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در حال خدمتگزاری در عرصه علمی کشور هستند که موجب سربلندی و عزت کشور است.

کد خبر 78919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز