همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که با جدی گرفتن ایجاد یک بیمه واقعی در کشور می‌توان کاری کرد که هیچ بیماری دغدغه مالی برای معالجه خود نداشته باشد.

به گزارش مهر، اعضای هیئت امنا، مدیران و کارکنان بنیاد بیماریهای خاص19 اردیبهشت با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار فعالیتهای خیرخواهانه برای کم کردن رنج انسانهای نیازمند به کمک را از جلوه های با ارزش ایثار عنوان کرد و افزود: کاهش مشکلات و رنج بیماران خاص و کمک به این گروه از جامعه؛ نیاز به همکاری گروهی دارد و بنیاد بیماریهای خاص با استفاده از نیروهای متخصص و پزشکان متعهدی که دانش خود را صرف امور خیریه می کنند، توانسته است گامهای بسیار مثبتی بردارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کمک به بیمارانی که به دلایل مختلف قادر به پرداخت هزینه‌های خود نیستند را وظیفه اصلی حکومتها بیان کرد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران با جدی گرفتن ایجاد یک بیمه واقعی، می‌توان کمک ارزشمندی به بیماران ارائه کرد به گونه‌ای که هیچ کس دغدغه مالی برای معالجه خود نداشته باشد.

وی افزود: بیماران خاص در کنار حمایتهای دولت، نیاز به متولیان غیردولتی دارند و می‌توان از امکانات و روحیه خیرخواهانه مردم ایران در این زمینه استفاده مناسب را برد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه نیازهای کشور در بخش بیماران خاص و سرطانی در حال افزایش است تاکید کرد: با زمینه‌های علمی مناسبی که در کشور وجود دارد و همچنین جذب کمک‌های مالی مردمی می‌توانیم پیشرفته‌ترین مرکز علمی و درمانی را برای رسیگی به امور بیماران سرطانی در منطقه ایجاد کنیم.

در ابتدای این دیدار دکتر لاریجانی دبیرکل بنیاد امور بیماریهای خاص با ذکر آمار، گزارشی از دستاوردهای این بنیاد در کمک به بیماران خاص کشور تشریح کرد.

همچنین فاطمی نسب؛ نائب رئیس فدراسیون ورزشهای بیماری‌های خاص نیز به بیان فعالیت‌های این فدراسیون در ایجاد شور و نشاط در بیماران خاص برای افزایش روحیه آنها در مقابله با بیماریهایشان پرداخت.

حجت الاسلام نوری شاهرودی عضو هیئت امنای بنیاد بیماری خاص نیز در این دیدار کمک‌های خیرخواهانه مردم و اعضای هیئت امنای این بنیاد را در راستای افزایش توان و سطح علمی و تکنولوژیکی بنیاد بیماریهای خاص برای کمک به بیماران نیازمند عنوان کرد.

کد خبر 80937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز