همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی از کاهش 16 درصدی حوادث رانندگی از 25 اسفند 87 تا چهاردهم فروردین امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس‏،سردار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در نوروز امسال 23 هزار مورد تصادف روی داد که تلفات 9 درصد و تعداد مجروحان 15 و نیم درصد کاهش یافت گفت: 101 هزار خودروی متخلف متوقف شد55 هزار دستگاه از این خودروها در شهرها و بقیه در جاده ها متوقف شده است.

سردار احمدی مقدم با بیان این که در نوروز امسال، 24 هزار و 800 گواهینامه راننده متخلف ضبط و پانچ شده است، افزود: از 10 هزار و 800 راننده مشکوک به اعتیاد و الکل آزمایش گرفته شد که 37 درصد آنان رانندگان عمومی و 2 درصد راننده سواری بودند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی 457 هزار نفر به خارج از کشور سفر کرده اند،افزود: با توجه به افزایش سفرها، شرایط بارندگی و لغزنده شدن جاده ها، عملکرد نیروی انتظامی هم در تأمین امنیت و هم در کاهش تصادفات خوب بوده است.

وی تصریح کرد:از نظر امنیتی در تعطیلات نوروزی شرایط مطلوب بوده است و نزاع و درگیری، رفتار های خشن و قتل 30 درصد کاهش یافت.

سردار اسماعیل احمدی مقدم ، در تشریح اقدامات پلیس در سال گذشته با اشاره به کاهش وقوع جرایم خشن مانند سرقت مسلحانه، آدم ربایی و شرارت اظهار داشت: در سال 87 با نهادینه سازی رفتار قانونی در حوزه های مختلف سرقت مسلحانه و وقوع 634 مورد 15 درصد کاهش دارد. آدم ربایی در سال 87 ، 528 فقره وقوع نسبت به مدت سال گذشته 6 درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به اینکه در شرارت ها با 7 درصد کاهش شاهد 11هزار و 300 مورد بودیم‏تصریح کرد: در سال قبل 15 هزار و 800 سرقت اتومبیل در کشور رخ داد که این آمار افزایش 22 درصدی را نشان می دهد.

سردار مقدم گفت:51 هزار موتور سیکلت نیز در سال گذشته در کشور سرقت شد که جاکی از افزایش 26 درصدی سرقت این وسیله نقلیه است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه 80 درصد از سرقت های رخ داده در سال قبل کشف شده است‏،افزود: 86 درصد از قتل های صورت گرفته نیزتوسط پلیس آگاهی کشف شده اند.

وی از همچنین کشف 83 درصدی سرقت های مسلحانه توسط پلیس خبر داد.

به گفته سردار مقدم در سال گذشته 36 میلیون و 300 تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 گرفته شد که از این تعداد 10 میلیون و 750هزار تماس منجر به عملیات شد. که این آمار نسبت به سال گذشته رشد 16 درصدی عملیات پلیس را نشان می دهد.

سردار احمدی مقدم همچنین در مورد آمار کشته شدگان حوادث رانندگی گفت: در 11 ماهه نخست سال گذشته 21 هزار و 700 نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی کشته شدند که این آمار رشد یک درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

به گفته فرمانده ناجا سال گذشته در حوزه مواد مخدر 713 تن انواع مواددمخدر در کشورکشف شده که سهم پلیس 599 تن بود که با توجه به آمارهای ارائه شده 33 درصد از کل مواد مخدر وارد شده به کشور توسط پلیس کشف و ضبط می شود.

وی همچینین با اعلام رشد 11 درصدی وقوع قتل در کشور اظهار داشت: سال گذشته 2 هزار و 187 قتل در کشور رخ داد که استان فارس با بیشترین نرخ وقوع قتل در رتبه نخست قرار دارد و به ترتیب استان های خوزستان، تهران و سیستان و بلوچستان حضور دارند.

سردار مقدم با بیان اینکه در وقوع جرایم و سرقت های به عنف سال گذشته پایتخت رکورددار وقوع بود‏افزود:استان های فارس ، تهران ، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین میزان جرایم را به خود اختصاص دادند.

سردار مقدم در ادامه به اجلاس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل ایران در سال 2009 اشاره کرد و گفت: در این اجلاس ایران به عنوان رئیس این کمیسیون برگزیده شد.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: این کمیسیون در سال 2008 اذعان داشت، 39 درصد تریاک تولیدی در افغانستان وارد ایران شده که 33 درصدش کشف شده و این یک رکورد محسوب می‌شود.

کد خبر 78219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز