دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: ‌فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ایجاد واحدهای ضربت برای برخورد با اراذل و اوباش در تهران خبر داد.

سردار رجب‌زاده در مراسم صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، گفت: این گروه‌ها از 3 ماه گذشته آموزش‌های ویژه برای برخورد با افراد شرور را دیده‌اند و در حال حاضر در 4‌منطقه تهران مستقر شده‌اند و به‌صورت 24‌ساعته اقدام به انجام عملیات خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه پلیس، جمع‌آوری، ترک دادن معتادان و ایجاد اشتغال برای آنهاست، برخورد با اراذل و اوباش و جرایم خشن را از دیگر برنامه‌های پلیس پایتخت عنوان کرد و افزود: از 3ماه گذشته، واحدهای ضربت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای برخورد با اراذل و اوباش آماده‌باش هستند.

وی ادامه داد: طرح پاکسازی نقاط آلوده پایتخت از دیگر برنامه‌های پلیس است که در روزهای آینده چگونگی اجرای این طرح نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

سرهنگ احمدی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز گفت: این طرح تا زمانی که تمام مناطق تهران از اراذل و اوباش خالی شود ادامه خواهد یافت.

صبح دیروز پلیس با ورود به یک خانه، 3نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار را که اقدام به تهیه مواد‌مخدر شیشه می‌کردند، دستگیر کرد. افراد دستگیر شده به نام‌های «محمد»، «امیرحسین» معروف به «امیرسیاه» و «افشین» بودند که ماموران پس از دستگیری این افراد حدود 200 گرم شیشه به همراه چند قبضه سلاح سرد همچون قمه و چاقوهای نامتعارف را کشف و ضبط کردند.

بنا به گفته ساکنان آپارتمانی که این 3شرور در یکی از واحدهای آن حضور داشتند، این افراد کمتر از یک هفته بود که در این خانه ساکن شده بودند. مأموران پایگاه چهارم پلیس امنیت نیروی انتظامی تهران بزرگ همچنین 4نفر از اراذل و اوباش منطقه خاک سفید را دستگیر کردند؛ 2 نفر از این اراذل و اوباش کسانی هستند که بیش از چندین سال است که مأموران پلیس به‌دنبال آنها بوده‌اند.

فعالیت گشت‌های ارشاد گسترده می‌شود

از سوی دیگر، رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ، از گسترده شدن اقدامات گشت‌های ارشاد طی روزهای آینده در پایتخت خبر داد.سردار علیپور با اشاره به اینکه در رابطه با فعالیت گشت‌های ارشاد اقدامات جدیدی در نظر گرفته شده، عنوان کرد: این گشت‌ها با سازماندهی جدید در قالب ماموریت‌های جدیدتر در آستانه فصل تابستان ماموریت‌های خود را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: شاخص‌ترین تغییرات در ماموریت‌های گشت ارشاد، تعریف ماموریت‌های جدید در جغرافیای بیشتر خواهد بود که جزئیات ماموریت‌های گشت‌های ارشاد از سوی فرمانده انتظامی تهران بزرگ اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ درباره طرح ضربتی جمع‌آوری اراذل و اوباش در تهران نیز، اذعان کرد: بحث برخورد مستمر و قاطعانه با اراذل و اوباش یکی از ماموریت‌های همیشگی پلیس تهران بوده که در این رابطه در مرحله نخست برخورد در 4مرحله انجام شد.

در حال حاضر تمامی اراذل و اوباش سطوح یک و 2 تحت کنترل پلیس قرار دارند و نیروی انتظامی نیز با اراذل و اوباش بعد از سطوح یک و 2 با شناسایی پاتوق‌های این افراد برخورد خواهد کرد.

وی افزود: بیشتر اراذل و اوباش سطح یک و 2 در حال حاضر در زندان بسر می‌برند و تعداد اندکی از این افراد مجددا اقدام به شرارت کرده‌اند و می‌توان گفت اراذل و اوباش سابقه‌دار زیاد نداریم.

کاردرمانی برای زنان معتاد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از اجرای طرح جمع‌آوری معتادان رها در پایتخت خبر داد و گفت: به‌زودی طرح جمع‌آوری معتادان رها، تزریقی و بی‌خانمان در تهران آغاز خواهد شد که براساس آن امیدواریم با اجرای این طرح تا 4 ماه دیگر معتادی در خیابان‌ها، پارک‌ها و بیغوله‌های تهران نباشد.

رجب‌زاده با اشاره به تحویل گرفتن یک مرکز بازپروری از شهرداری مخصوص معتادان زن در پارک چیتگر خاطر نشان کرد: این مرکز به‌زودی برای استقرار معتادان زن خیابانی آماده شده و در برنامه بعدی این زنان دستگیر شده و به این مرکز برده می‌شوند تا پس از ترک، شرایط اشتغال‌زایی آنها فراهم شود.

وی یادآور شد: خانواده‌ها می‌توانند به‌صورت تلفنی این معتادان را به پلیس معرفی کنند. رجب‌زاده در پایان تاکید کرد: اگر طرح انضباط اجتماعی در کل تهران عملیاتی شود، بسیاری از تخلفات و جرایم در پایتخت کاهش خواهد یافت.

رزمایش امنیت و اقتدار در سیستان و بلوچستان

از سوی دیگر، رزمایش امنیت و آرامش در سیستان و بلوچستان همچنین یک‌هزار‌و‌250‌کیلومتر مرز خشکی با کشورهای افغانستان و پاکستان توسط ناجا در حال اجراست.

سرتیپ دوم پاسدار غلامعلی نکویی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان و قرارگاه فتح گفت: در طول برگزاری این رزمایش نمایشی از توان پلیس در عرصه‌های مختلف را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در این رزمایش نیروهای پلیس در هزار‌و‌250‌کیلومتر مرز خشکی با کشورهای افغانستان و پاکستان میزان آمادگی مرزبانی خود را ارزیابی خواهند کرد. وی اعلام کرد: نمایش قدرت و اقتدار نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی و همچنین نمایش توان پلیس در تمام زمینه‌ها از اهداف این رزمایش است.

وی همچنین از برگزاری مراسم رژه مشترک توسط نیروهای حاضر در این رزمایش خبر داد و عنوان کرد: طرح آزمایشی انسداد مرز در شهرستان زابل که یکی از اقدامات کم نظیر است در روز چهارشنبه با حضور مقامات داخلی و نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی افتتاح خواهد شد.

فرمانده قرارگاه فتح با اعلام اینکه در منطقه مرزی زابل به ازای هر یک کیلومتر، یک برجک دیده بانی احداث شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر به واسطه وجود این برجک‌ها ترددهایی با هدف قاچاق مواد‌مخدر بسیار کاهش یافته و نسبت به 3‌سال گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای را در آن شاهد هستیم.

کد خبر 81709

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز