همشهری آنلاین: رییس اداره اجتماعی پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی جزئیات دستگیری 17متقلب آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس‏، سرهنگ ”مجید فقیه“ در تشریح این خبر اظهارداشت: همه ساله با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری آزمون دانشگاه‌های سراسری، آزاد و ... تعدادی افراد فرصت طلب و سودجو با اغفال جوانان داوطلب مبالغ هنگفتی را از آنها اخذ و با دادن وعده های تو خالی در خصوص تضمین قبولی در آزمون باعث بدبینی شرکت کنندگان به نحوه برگزاری آزمون و اصولأ نظام آموزشی کشور می شوند.

وی افزود: در پی دریافت خبری از سوی حراست دانشگاه آزاد اسلامی مبنی براینکه از روز 17 اردیبهشت ماه امسال به مدت سه روز ( تا تاریخ 19 اردیبهشت ماه) آزمون کارشناسی ارشد در تهران به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد و قرار است در زمان برگزاری آزمون، تعدادی افراد ناشناس با کشف رمز کلید سوالات و انتشار آن موجبات برهم زدن نظم عمومی آزمون را فراهم کنند؛ مراتب سریعا در دستور کار قرار گرفت.

رییس اداره اجتماعی پلیس امنیت عمومی ناجا گفت: طی هماهنگی با سلسله مراتب فرماندهی، محاکم قضایی و حراست دانشگاه آزاد اسلامی،‌ تیم‌های عملیاتی تحت پوشش عوامل حراست مرکز آزمون دانشگاه به حوزه‌های امتحانی اعزام و با شروع مراسم آزمون تمامی شرکت کنندگان را تحت مراقبت غیر محسوس قرار دادند.

به گفته سرهنگ فقیه، مقارن ساعت 16 روز 18 اردیبهشت ماه، تیم ویژه این مرکز در حوزه دانشگاه فنی مهندسی تهران جنوب با کمک عوامل حراست دانشگاه به 5 نفر از داوطلبان که در یک شعاع مشخصی از حوزه امتحانی بر روی صندلی نشسته بودند مشکوک شده و آنها را تحت نظر قرار دادند.

وی افزود: داوطلبان مذکور به بهانه استفاده از سرویس بهداشتی و نیز بهانه های واهی دیگر، یکی پس از دیگری جلسه را ترک و مجدداَ مراجعه می کردند که ماموران با رعایت دقیق نظم جلسه امتحان و بدون هیچگونه تنشی در جلسه، هر 5 نفر را از جلسه خارج و سپس بازداشت کردند. 

رییس اداره اجتماعی پلیس امنیت عمومی ناجا تصریح کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد تعدادی از متهمان در حال حاضر دارای مدرک فوق لیسانس می باشند که صرفأ برای کشف رمز، کلید سوالات و انتشار آن در آزمون شرکت کرده اند.

متهمان در بازجویی های پلیسی اظهارداشتند: از یکی از داوطلبان مبلغی پول دریافت کرده ایم و قرار بود که در آزمون پاسخ را از طریق SMS و نوت در اختیار وی و چند داوطلب دیگر قرار دهیم.

متهمان همچنین درباره مدارک جعلی نیز مدعی شدند که فردی این مدارک را در اختیار آنها گذاشته است.

سرهنگ فقیه درباره شگرد متهمان اظهارداشت:‌ متهمان با تهیه کارت ملی جعلی و با ارائه مشخصات (از قبیل شماره شناسنامه، تاریخ تولد، آدرس منزل، نام و نام خانوادگی) یکسان به نحوی برنامه‌ریزی کردند که هنگام آزمون شماره صندلی آنها کنار هم قرار گیرد تا امکان ارتباط گیری به سهولت برقرار شود.

از سوی دیگر، هر چهار شرکت کننده، مسئول حل یکی از دروس اختصاصی بودند که به محض حل پاسخنامه، کلید پاسخنامه را در اختیار فرد مورد نظر قرار می دادند و وی نیز از طریق تلفن همراه با ارسال SMS، کلید رمز را در اختیار دانشجویان شرکت کننده که مشتری وی بودند، قرار می داد.

رییس اداره اجتماعی پلیس امنیت عمومی ناجا تصریح کرد: در این عملیات 17 نفر دستگیر شدند که از این تعداد 7 متهم اصلی با قرار قضایی بازداشت و مابقی پس از سه روز بازداشت با قبول قرار قضایی موقتاَ آزاد شدند.

سرهنگ فقیه از کشف تعدادی کارتهای ملی مجعول با شماره شناسنامه ‏، تاریخ تولد مشترک و فامیلی های مختلف که ابتدای آن با کلمه مشخصی جهت قرار گرفتن در کنار یکدیگر جعل شده بود به همراه کشف رمز سوالات قبل از پایان یافتن وقت امتحان کشف و ضبط شد.

رییس اداره اجتماعی پلیس امنیت عمومی خاطرنشان کرد: با انتشار خبر متلاشی شدن این باند و اعلام نحوه عملکرد آنها به سایر تیمها چندین باند دیگر در سایر حوزه‌های آزمون دستگیر شدند

کد خبر 81280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز