گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از به‌کارگیری 30 هزار نیروی پلیس و امدادی در طرح تابستانی سال‌جاری خبر داد.

سردار محمد رویانیان در جمع خبرنگاران گفت: طرح تابستانی پلیس راهنمایی و رانندگی از امروز اول تیر در سراسر جاده‌های کشور آغاز ‌شد.وی ادامه داد: با توجه به شروع فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی، پلیس راهنمایی و رانندگی با به‌کارگیری 30 هزار نیروی امدادی و پلیس، 6 هزار گشت امدادی و 20 فروند بالگرد، جاده‌های کشور را کنترل خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اعلام اینکه در تابستان سال گذشته بیش از 7 هزار نفر از هموطنان ما در جاده‌ها جان خود را در اثر تصادف از دست دادند، افزود: نیروی انتظامی با جدیت کامل جاده‌های کشور را کنترل خواهد کرد و امسال این امر با استفاده از پلیس نامحسوس در ناوگان عمومی، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پلیس در جاده‌های کشور با راننده‌های پرخطر که اقدام به حرکت با سرعت غیرمجاز می‌کنند، به‌شدت برخورد خواهد کرد؛  چرا که علت اصلی تصادفات تابستان سال گذشته، سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بوده است.

سردار رویانیان همچنین از بهبود یافتن رفتار ترافیکی رانندگان خبر داد و یادآور شد: از ابتدای سال 88 تاکنون 280 هزار دستگاه خودروی جدید تولید و 8 هزار خودرو از خارج وارد کشور و 574 هزار گواهینامه جدید صادر شده است.

این در حالی است که در این 3ماهه 6 میلیون قبض جریمه از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای رانندگان متخلف صادر شده است و مقایسه این رقم با 3ماهه اول سال گذشته نشان می‌دهد که در سال 87 بیش از 5/7میلیون قبض جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده بود و این کاهش 5/1 میلیونی صدور قبض جریمه نشان از بهبود یافتن رفتار ترافیکی رانندگان و رعایت قانون دارد.

وی افزود: در سال 86 بیش از 41 میلیون قبض جریمه از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی صادر شد و این رقم در سال 87 به حدود 33 میلیون قبض کاهش یافته است که این آمار نشان از کاهش جرایم رانندگی دارد و مشخص می‌کند که مردم ایران قانونمندتر شده‌اند.
سردار رویانیان در رابطه با سهمیه 300 لیتری خودروهای سواری در تابستان گفت: این مقدار سهمیه برای مردم کافی است؛ چرا که تابستان امسال با توجه به ماه مبارک رمضان 2ماه مردم بیشتر برای سفر فرصت ندارند.

وی همچنین از ذخیره 2میلیارد و 400 میلیون لیتر سوخت در کارت‌های سوخت مردم خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 5/3 میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت در کشور داشته‌ایم و تا سال 1390 ما مهلت داریم که سهمیه بندی سوخت را ادامه دهیم. سردار رویانیان در رابطه با خودروهای هوو گفت: در حال حاضر تمامی خودروهای هوویی که وارد کشور می‌شوند مجهز به سیستم ترمز ‌ای‌بی‌اس هستند و هیچ کامیونی بدون داشتن ترمز ‌ای‌بی‌اس و سیستم رد یاب ماهواره‌ای، پلاک نمی‌شود.

تست سلامت جسمی

از سوی دیگر، فرمانده پلیس راه کشور نیز از اقدام جدی پلیس برای ایجاد امنیت سفر مسافران و برخورد با رانندگان متخلف در تعطیلات تابستان امسال خبر داد.

علیرضا اسماعیلی افزود: خودروهایی که رانندگان آنان با رفتارهای پرمخاطره موجب مشکل و خطر برای خود و دیگران می‌شوند با برخورد جدی و قاطع ماموران پلیس راه مواجه خواهند شد.

فرمانده پلیس راه کشور به اجرای تست سلامت رانندگان در ایام تعطیلات تابستانی اشاره کرد و یادآورشد: در طول تعطیلات تابستان ماموران پلیس راه از رانندگان به‌طور تصادفی تست سلامت جسمی و الکل خواهند گرفت.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به شماره تلفن 88255555 مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور برای اعلام وضعیت محورهای کشور خاطرنشان کرد: در طول تعطیلات تابستان ماموران پلیس راه همچون تعطیلات نوروز در جاده‌های کشور کنار رانندگان هستند تا هموطنان با امنیت و آرامش خاطر سفر کنند.

کد خبر 83957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز